• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dikke vectra's topic !

@ GTS Power: ja, bij GTS modellen zie je dat de (optisch) onder ander genomen modellen vaak wel gelijkenissen hebben, aan de andere kant: bij welk model is dat niet. Sure: voor een Astra G zijn er ontelbare accessoires en merken van tuningproducten te verkrijgen, voor een GTS is dat beduidend minder....

In april 2010 heb ik de GTS verkocht en toen zag ik ook al dat er veel ZWARTE GTS modellen rondreden, en dat dat juist de kleur waar vaker "iets" mee gedaan werd. Na de zwarte GTS kwam er een Zafira B (zwarte) + een Opel Combo (B) (LAMBORGHINI ORANJE metallic). Omdat er slechts 1 van beide kinderen in de Combo mee kon, verkocht ik deze en wilde ik wel weer een Vectra GTS rijden. Geen zwarte ditmaal, maar een Oyster kleur. En dit is het (virtuele) eindresultaat wat ik ermee voor ogen heb:

bewerkingsfoto.jpg

@NeonnovA wrote: Mooie bak! :kewlpics

Mag ik vragen welke velgen daar onder zaten / zitten?

Ja, dat mag: Het zijn Barracuda Voltec T6 velgen 19" (met 235-35-19 banden). Zwart hart, gepolijste rand. Ik had ze eerst onder mijn Zafira B zitten:

zaf1.jpg

De steek is identiek en ook de Et waarde ligt kort bij die van de GTS, dus het zou moeten passen (je weet waarschijnlijk wel hoe graag ik dus nu zou willen dat de winter voorbij zou zijn... :D )

@dutchbase wrote:@NeonnovA wrote: Mooie bak! :kewlpics

Mag ik vragen welke velgen daar onder zaten / zitten?

Ja, dat mag: Het zijn Barracuda Voltec T6 velgen 19" (met 235-35-19 banden). Zwart hart, gepolijste rand. Ik had ze eerst onder mijn Zafira B zitten:

zaf1.jpg

De steek is identiek en ook de Et waarde ligt kort bij die van de GTS, dus het zou moeten passen (je weet waarschijnlijk wel hoe graag ik dus nu zou willen dat de winter voorbij zou zijn... :D )

Hoewel die ook erg mooi zijn bedoelde ik eigenlijk die van je vorige zwarte GTS ;)

haha, OK !!!

Onder de zwarte GTS zaten Tomason TN4 velgen. Toen ik ze bestelde, zette het merk net voet aan wal in Nederland. Levertijden waren niet echt optimaal, maar ik had ze gephotoshopt onder de GTS, dus je kent het gevoel waarschijnlijk dat als je daardoor al enthousiast raakt, dan MOETEN ze er ook echt onder...

Het waren (uit mijn hoofd) 5x112 steekvelgen , waarbij schuifbouten werden gebruikt. De vernislaag is niet 1 van de hardste soorten. Ik heb destijds een beetje de fout gemaakt door er in de winter mee te blijven rijden. Wel heb ik uiteraard de velgen zeer regelmatig gereinigd, maar toch was de vernislaag lichtjes aangetast... Ik vond dat geen positieve reclame en je zou mogen verwachten dat zoiets niet hoort (Jonguh!)

Later heb ik al 3 GTS-en (in het echt, op foto's en fora's nog vaker) gezien die de identieke wielen eronder hadden zitten, hoe mooi ik ze ook vond/vind, ik zou ze vanwege dat aspect dis niet meer eronder willen zetten.

Die mag er wezen! Mooie GTS.

Die velgen zijn ook zeer mooi. Doet me denken aan de A8 velgen die ik onder mijn audi 80 b4 uit 1994 had. Lijken er een beetje op.

@vanieba wrote:Ik heb um even uit basgsi z'n topic gescoopt maar ik vindt um wel HEEL DIK !!!!

img0751jd.jpg

deze heb ik in het echt gezien op oschersleben. hele dikke wagen!

@Seth wrote:
tubvec50.jpg

Raam is machtig. Custom made of aftermarket? :hmmz

Ik denk costom made...deze achterramen zijn niet gemaakt voor de vectra (volgens mij niet eens voor opel (wel voor vw caddy)

mooie vec maar die side skirts passen niet echt bij de rest :puke

Nee helemaal mee eens hoor. Sideskirts zijn te bruut voor de rest van de wagen.

Ik heb zo'n achterraam al wel voor Opel Tigra gezien: Lumma F1 daarom dat ik dacht dat ze mss ook voor de Vec gemaakt werden :)

veel dikke vectra's maar ik zie geen vectra b's met verbreed staal ?

ik heb voor mijn b2 v6 15 inch staal gekocht om te laten verbreden naar 8,5 j en dan nog ff een schroefsetje eronder :thumb

als die te klein zijn heb ik ook nog een setje 16 inch staal , daar zitten nu mijn winter bandjes op.

niemand toevallig een voorbeeld van een vectra b met verbreed staal ?

Terug
Naar boven