• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dilemma; auto verkopen of niet (update 16-10-12)

@Baas J. wrote:Vervelend dat je stil komt te staan... maar vind t geen noemenswaardige echte problemen? Pech is als je je bak / koppeling of blok oid aan gort rijdt..Dan sta je wat langer stil.

Ik zou lekker deze auto houden!

Sluit ik me helemaal bij aan

Ik zou de auto ook houden wij hebben ook veel kosten gemaakt voor de Astra. Wat ik er nog aan wil toevoegen laat je auto even een chek-up doen voor je weggaat. Ik weet niet wanneer je naar frankrijk wilt gaan maar aan zulke dingen moet je niet denken. Ik ging naar duitsland heen en weer. Volgende dag ging ik naar Amsterdam op terugweg was mijn dynamo kapot. Geen wegenwacht helemaal niks. Wat zou ik duitsland doen midden in de nacht als mijn auto kapot was gegaan? Als ik iedere keer zo zou denken zou ik de auto elke dag laten staan. Mischien heeft de auto te lang stilgestaan toen je het kocht?

Wij hadden vroeger een Vectra B CD 1.6 16v en deze was geproduceerd in Engeland, we hadden nochtans gevraagd voor dit in antwerpen te doen, niets anders dan probleme, is niet lang in ons bezit geweest..

hetzelfde verhaal met onze 06 Astra H 5deurs 1.7 cdti... Begon al snel te mankere,( direct grote kosten) ook maar verkocht..

Nu rijden we hier een Zwarte Corsa D uit spanje, nog niks mee gehad naast de Corsa d kwaaltjes..

Ik heb met mijn Astra ook het eerste half jaar aantal malen bij de dealer gestaan met van alles tot ik zelfs gevraagd heb na het zoveelste de wagen weer in te ruilen voor iets anders, niet gedaan uiteindelijk en inmiddels rij ik er al 8 jaar probleemloos mee. Bijna 2ton zelf mee gereden nu.

Ik heb afgelopen jaar hetzelfde meegemaakt .

andere auto gekocht omdat de vectra GTS die ik had een echte maandagochtend auto was zonder garantie , dus kosten rezen de pan uit .

bij dochter was net een tumor geconstateerd , dus ik wou een goede auto onder mijn kont om dagelijks 200km mee te kunnen rijden en zodoende bij de dealer een nette astra station gekocht met 107 duizend op de teller en bij aankoop een nieuwe distributieriem en nieuwe remmerij voor en achter los weten te peuteren en een half jaar garantie .

inmiddels heeft de auto een andere motor gekregen met 40.000 minder op de teller

inmiddels heeft de auto een nieuw stuurapparaat gekregen voor tc en abs

inmiddels heeft de auto afgelopen jaar een dikke 17.500 km gedraaid bij mij waarvan ongeveer 1,5 maand in de werkplaats bij de dealer stilstand .

Ik heb ook momenten gehad dat ik hem achter wou laten bij de dealer en heb ook wel tegen de verkoper gezegd dat ik hem het liefst om een boom wou vouwen zodat een ander niet meer met die rampenbak opzadeld kon worden als ik hem achterliet .

inmiddels zijn we een jaar verder en heb ik de meeste ellende achter me kunnen laten en rijd de auto prima . en ik ben dan ook zeer te spreken over de dealer in leeuwarden die alles prima opgelost heeft voor mij en wat er ook gebeurde , ze zorgden ervoor dat ik mobiel bleef .

de dealer hier om de hoek waar ik eerst altijd kwam en waar mijn ouders altijd nieuwe opels kochten snapten niks van de actie in leeuwarden , zij hadden geen andere motor geplaatst, maar een andere olie geprobeerd enzo .

inmiddels zijn mijn ouders ook erg gecharmeerd van de service in leeuwarden dat ze niet om de hoek hier , maar in leeuwarden bij de dealer die mij zo geholpen heeft een nieuwe agila hebben besteld en ik bleef altijd welkom met problemen ook al is de garantie al lang verlopen .

kortom ik zou gewoon je auto lekker blijven rijden , erger kan het niet worden en je weet nooit wat voor rampenbak je er voor in de plak kunt krijgen ;)

Houden jongen , had ik ook met mijn coupe turbo na 1 DAG cardan as stuk 1231€ kosten , week of 2 later waterpomp stuk nieuwe pomp en d-riem 450€ , daarna kleppendeksel lek , daarna wiellager stuk , daarna remschijven stuk ...... Dit allemaal op slechts enkele maanden tijd :D

Maar toch hou ik hem want ik ben er GEK op!! :D :D

Tsja, het is maar net hoe je het wilt bekijken. Als je ik verhaaltje lees trek ik de conclusie dat het voordien een lease auto is geweest. Gezien de km stand had die meneer of mevrouw beter een diesel kunnen rijden. Het betreft dus iemand die specifiek een 2.0 turbo least omdat ie het leuk vind om hard te rijden. Anders was ie immers wel voor de 1.4 uitvoering gegaan. De meeste leaserijders zijn niet echt zuining op hun auto wat betreft goed warm rijden en eventueel goed af laten koelen. Met name dat laatste is weer van belang voor de turbo. Gezien verleden en km-stand had ik de auto in eerste instantie al laten staan. Het argument dat een lease auto al zijn beurten krijgt is prima maar ik koop toch liever van een particulier die er hard voor heeft moeten werken en zuinig(er) op zijn auto is.

@OscaR-16v wrote:@crossagek wrote:Ik heb afgelopen jaar hetzelfde meegemaakt .

andere auto gekocht omdat de vectra GTS die ik had een echte maandagochtend auto was zonder garantie , dus kosten rezen de pan uit .

bij dochter was net een tumor geconstateerd , dus ik wou een goede auto onder mijn kont om dagelijks 200km mee te kunnen rijden en zodoende bij de dealer een nette astra station gekocht met 107 duizend op de teller en bij aankoop een nieuwe distributieriem en nieuwe remmerij voor en achter los weten te peuteren en een half jaar garantie .

inmiddels heeft de auto een andere motor gekregen met 40.000 minder op de teller

inmiddels heeft de auto een nieuw stuurapparaat gekregen voor tc en abs

inmiddels heeft de auto afgelopen jaar een dikke 17.500 km gedraaid bij mij waarvan ongeveer 1,5 maand in de werkplaats bij de dealer stilstand .

Ik heb ook momenten gehad dat ik hem achter wou laten bij de dealer en heb ook wel tegen de verkoper gezegd dat ik hem het liefst om een boom wou vouwen zodat een ander niet meer met die rampenbak opzadeld kon worden als ik hem achterliet .

inmiddels zijn we een jaar verder en heb ik de meeste ellende achter me kunnen laten en rijd de auto prima . en ik ben dan ook zeer te spreken over de dealer in leeuwarden die alles prima opgelost heeft voor mij en wat er ook gebeurde , ze zorgden ervoor dat ik mobiel bleef .

de dealer hier om de hoek waar ik eerst altijd kwam en waar mijn ouders altijd nieuwe opels kochten snapten niks van de actie in leeuwarden , zij hadden geen andere motor geplaatst, maar een andere olie geprobeerd enzo .

inmiddels zijn mijn ouders ook erg gecharmeerd van de service in leeuwarden dat ze niet om de hoek hier , maar in leeuwarden bij de dealer die mij zo geholpen heeft een nieuwe agila hebben besteld en ik bleef altijd welkom met problemen ook al is de garantie al lang verlopen .

kortom ik zou gewoon je auto lekker blijven rijden , erger kan het niet worden en je weet nooit wat voor rampenbak je er voor in de plak kunt krijgen ;)

dan heb ik toch een hele andere ervaring met de dealer in leeuwarden.

ik heb een seat leon van 2003 (geel) ingeruild, en mijn huidige auto daar gekocht (astra g sport editie 2 van 2003)

de airco was defect van de astra, dit hebben ze netjes opgelost door een nieuwe pomp en condensor te plaatsen (netjes geregeld zeg ik niks van)

zou nieuwe apk op komen, is ook gebeurd.

nou werd ik heel kort nadat ik de auto had aangeschaft, benaderd via facebook door de verkoper die mij de astra had verkocht.

hij was nogal pissig, de seat die ik had ingeruild bleek compleet over gespoten te zijn. dit was slecht gedaan volgens hem en vroeg aan mij of ik dit zelf had gedaan. kreeg ook meteen de opmerking om de oren geslingerd dat hun een goede auto afleveren en dat ze een waardeloos 'hok' terug krijgen.

komt nogal onprofessioneel over van een dealer, als de verkoper even had nagedacht. zet je dit soort dingen niet op facebook, maar neem je telefonische contact op.

ondertussen in nog geen anderhalf maand vervangen aan de astra:

nieuwe accu 115 euro

egr klep 250 euro

achterdemper + monteren 190 euro

stabilisator stang 40 euro

asbak 35 euro

mogelijk de schrijven krom, zal ook nog een leuke kostenpost worden

een auto met nieuwe keuring, laat me niet lachen.

Ik heb ook niet een hoge pet op hoor van de dealer in Leeuwarden.

Je kunt beter naar Dokkum (Wouda) of Franeker (Deinum) toe gaan. Dit even -offtopic medeforummers.....

Rik :)

dealer leeuwarden heb ik ook niet hele goeie ervaringen mee.... heb er een keer mijn ascona heeft gebracht om hem af te laten stellen ik had gezegd er zit snelle nok in (c20ne) en daardoor loopt ie wat onregelmatig stationair...

nou alsof ze water zagen branden ze kwamen met van alles en nog wat en wilde eerst de motor stationair normaal laten draaien anders konden ze nix...

uit eindelijk maar gezegd ik neem de wagen wel mee want jullie snappen er nix van.. mocht wel even 100 euro afrekenen voor de tijd/stalling..... :puke

ik zou je auto houden.. een andere auto is geen garantie dat je niet weer t zelfde hebt...

een ander zegt dankjewel voor al het onderhoudt.

Met een auto moet je gewoon geluk hebben. Ik heb mijn astra g 2.0 16V DI (X20DTL) (club) 5 jaar geleden gekocht particulier met

181.000Km zonder garantie. 2 dag dat ik de Astra had luchtmassa meter kapot kosten €265 euro. Dat was inderdaad even

schrikken. Maar nu heb ik de astra 5 jaar met 289.000KM op te teller zonder andere reparaties. Dus ik heb met deze astra

geluk tot nu toe. Ik ben nu op zoek naar een bezine omdat ik veel minder rij. Maar durf gewoon deze astra niet weg te doen

omdat deze auto gewoon 100% betrouwbaar is. Ik hou bij wat ik aan mij auto heb moeten uitgeven qua banden, APK, onderhoudsbeurten, klein reparaties remmen/remschijven enzo.

Ik heb tot nu ongeveer €3050,= uitgegeven in 5 jaar tijd met zelf ruim 100.000KM gereden te hebben en die €3050,=

is inclusief mijn tuning van mijn auto. Laten chippen, alles in kleur laten spuiten van handgrepen, deurlijsten, Side skirts,

Irmscher spoiler, 18"inch Irmscher sportstars met nieuwe banden, Winter banden enzo. Dus ik ben zeer tevreden.

Dolby-Astra.jpg

Ik hoop dat ik met mijn volgende auto ook zoveel plezier kan hebben met deze relatief lage onderhouds kosten. Daar teken ik voor. :wors

Zo. En toen stond ik weer stil. Nu deed hij helemaal nix meer. Radio aan en bij starten...nix...geen klik.

Fijne collegas hebben me aangeduwd en maar de garage gereden. Nieuwe accu erin...nog steeds nix...nu maar in de leenauto naar huis en afwachten....

KUTzooi!

gepost vanaf mn telefoon

@KadAstra-EF wrote:Ik heb ook niet een hoge pet op hoor van de dealer in Leeuwarden.

Je kunt beter naar Dokkum (Wouda) of Franeker (Deinum) toe gaan. Dit even -offtopic medeforummers.....

Rik :)

dokkum is voor mij een uur rijden , dus gaat niet een vast ritje worden ;)

Ik heb zelf in 1996 in franeker stage gelopen en een top tijd gehad daar en ze stonden altijd voor mij en mijn opels klaar .

franeker is hier 5 minuten vandaan rijden , maar sinds 2008 zijn er slechte ervaringen , zowel ik als mijn ouders .

mijn ouders hadden in franeker in 2008 een nieuwe agila gekocht en na 5 maanden liet de lak los bij de mistlampen ( geen steenslag , maar hele stukken lak ) . Deinum franeker wou er niks van weten , dus hebben we het zelf moeten regelen met opel nederland en werd uiteindelijk bevestigd door opel nederland dat franeker het moest oplossen .

Sindsdien is de service ver te zoeken en worden beurten gewoon niet goed en niet volledig uitgevoerd , maar wel het volle pond rekenen .een beurt moet 260 euro kosten en als je zegt laat maar , ik doe het zelf wel dan kost de zelfde beurt ineens nog maar 130 :hmmz

De ellende is eigenlijk begonnen nadat er 2 man van leeuwarden naar franeker zijn gegaan , magazijnchef is goeie gozer en staat wel voor me klaar , maar de chef werkplaats is een drama . misschien is het daarom in leeuwarden nu wel beter geworden ;)

Was een kapot relais. Accu was ook versleten. Gaaf 590A ipv de voorgeschreven 750A

Relais kapot door waarschijnlijk te lage spanning, zegt de garage

Kan dit nix te maken hebben met het feit dat er een andere zekeringenkast (2e hands) in is geplaatst?

gepost vanaf mn telefoon

Zou kunnen, de zekeringkast is ook een StuurComputer op zichzelf..

Maar relais kan ook wel vaker kapot gaan...

Willem

Terug
Naar boven