• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

dimlicht defect

Hallo ,

Van mijn astra H staat op dashboard : dimlicht.

Bij nakijken licht is de rechterkoplamp defect, dus met veel gedoe vervangen. En........ doet nog niks. Nu blijkt er geen spanning op de fitting te staan. Zekering? Waar vindt ik die ?? De doos onder de motorkap staat niet op welke waarvoor is. Welke moet ik nu hebben???

Heeft iemand een schema van de H-versie ??

Heb wat gevonden online maar is een vertaalde Russische versie met veel onleesbare stukken.

Vr.groetend

Kees

Spanning kun je bij dit type auto niet meten. Is canbus systeem, zonder lampje of voldoende weerstand is er geen spanning.

Ahaa, daarom meet ik dus niets. Alle lampen in die unit maar vervangen en alle zekeringen nagekeken..... geen resultaat dus. Ga maandag maar even langs de garage, wie weet draadje stuk oid.

Bedankt

Kees

danmoet de boordcomputer geriset worden dit is ook de ,,zekeringkast,,

het likt ook wel eens om het licht enkele keren aan en uit te zetten

Terug
Naar boven