• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Display dashbord

hallo mensen,

ik ben ene trotse bezitter van een opel corsa uit 94

maar heb een vraagje boven op het dashbord zit een display

tijd / datum /graden

maar zodra ik de auto op contact zet gaat de datum weg iemand enig idee hoe dit kan?

ik snap t niet,overal staat weer iets anders,dan is het de blauwe kabel,dan de blauwe met wit,dan rood,en hier is het paars,wat is nu de juiste kleur die je door moet knippen?

En welke kabel?Die van je radio kabelboom,of de kabelboom die standaard van je auto afkomt,en waar mee je de radio moet verbinden?

ik snap t niet,overal staat weer iets anders,dan is het de blauwe kabel,dan de blauwe met wit,dan rood,en hier is het paars,wat is nu de juiste kleur die je door moet knippen?

En welke kabel?Die van je radio kabelboom,of de kabelboom die standaard van je auto afkomt,en waar mee je de radio moet verbinden?

@carlover wrote:zo moelijk is het niet.

haal een iso stekker bij een auto materialen zaak.

je sluit alleen de stroom en speakers aan hiermee,en je probleem is opgelost.

zonder te knippen plakken enz.

voorbeeld:

371733_BB_00_FB.EPS.jpg

Dan werkt alsnog je antenne versterker niet, het scherm en de antenne versterker worden namelijk bijde door de radio remote gevoed.

het makkelijkst is het draadje doorknippen bij de TID of wat dieper in de boom bij de splitsing die van de TID doorknippen.

Bij mijn Combo zit een aftermarket originele antenne op, deze had geen radio bij nieuw aanschaf, en ik heb dan ook een voorscherm zonder gat voor antenne erin :D

de antenne heeft zijn eigen versterker draad, deze zit nu gewoon op me remote, en ik heb dan ook de TID draad niet de stekker van de pioneer aangesloten.

Willem

@carlover wrote:zo moelijk is het niet.

haal een iso stekker bij een auto materialen zaak.

je sluit alleen de stroom en speakers aan hiermee,en je probleem is opgelost.

zonder te knippen plakken enz.

voorbeeld:

371733_BB_00_FB.EPS.jpg

Dan werkt alsnog je antenne versterker niet, het scherm en de antenne versterker worden namelijk bijde door de radio remote gevoed.

het makkelijkst is het draadje doorknippen bij de TID of wat dieper in de boom bij de splitsing die van de TID doorknippen.

Bij mijn Combo zit een aftermarket originele antenne op, deze had geen radio bij nieuw aanschaf, en ik heb dan ook een voorscherm zonder gat voor antenne erin :D

de antenne heeft zijn eigen versterker draad, deze zit nu gewoon op me remote, en ik heb dan ook de TID draad niet de stekker van de pioneer aangesloten.

Willem

Willem, als de draad er niet inzit, doet dan de antenne versterker het niet meer?

Dan kan ik hem beter achter het tid display afkoppelen toch?

Willem, als de draad er niet inzit, doet dan de antenne versterker het niet meer?

Dan kan ik hem beter achter het tid display afkoppelen toch?

hallo,

ik heb ook ongeveer dit probleem. bij mij gaat mijn display uit zodra ik de auto verlichting aan doet en de cijfers zijn niet volledig.

opel vectra b 1998 2.0dti diesel

hallo,

ik heb ook ongeveer dit probleem. bij mij gaat mijn display uit zodra ik de auto verlichting aan doet en de cijfers zijn niet volledig.

opel vectra b 1998 2.0dti diesel

Wat voor radio zit er in je corsa?

Een originele radio geeft extra informatie op dat display. Wat er bij jou waarschijnlijk aan de hand is dat er een niet originele radio inzit die nog steeds op de dasplay kabel is aangesloten. Die moet je even doorknippen en dat heb je er gewoon een datum staan.

Als ik me niet vergis is dat een paarse kabel maar zeker weten doe ik het niet.

Wat voor radio zit er in je corsa?

Een originele radio geeft extra informatie op dat display. Wat er bij jou waarschijnlijk aan de hand is dat er een niet originele radio inzit die nog steeds op de dasplay kabel is aangesloten. Die moet je even doorknippen en dat heb je er gewoon een datum staan.

Als ik me niet vergis is dat een paarse kabel maar zeker weten doe ik het niet.

heb gewoon mijn eigen radio erin een lg, dus de paarse kabel aan de stekker?

en nog een vraag het heb mijn installatie aangesloten, alleen een versterker met bas box,

maar iederekeer als ik de radio uitschakel hoor je de bas box een bonk geven enig idee hoe dit kan?

hier voor had ik een seat ibiza daar had ik er geen last mee

heb gewoon mijn eigen radio erin een lg, dus de paarse kabel aan de stekker?

en nog een vraag het heb mijn installatie aangesloten, alleen een versterker met bas box,

maar iederekeer als ik de radio uitschakel hoor je de bas box een bonk geven enig idee hoe dit kan?

hier voor had ik een seat ibiza daar had ik er geen last mee

Terug
Naar boven