• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Display meldt "Remvoeringen"

Op het display verscheen een tijdje terug de melding "Remvoeringen". Na controle bleken deze nog lang niet versleten te zijn, maar de melding blijft wel staan. Kan ik de boordcomputer zelf resetten? Ik heb een Astra 1.6 16V Z16XE uit 2002.

Kijk even de sensoren na die op de remblokken zitten deze zijn waarschijnlijk doorgesleten !!

haha heb ik sinds vorige week ook, is gewoon een melding dat ze aan het slijten zijn, net zoals oliepeil controle wel eens verschijnt, terwijl er ook nog voldoende inzit

Oliepeil heb ik nog nooit gehad.

Remvoeringen:

Kans dat bij de laatste keer blokken vervangen de remdraden (sensoren) niet meegenomen zijn, en deze nu net de schijf hebben geraakt waardoor deze melding gegeven wordt.

Willem

Oliepeil heb ik ook af en toe, net als ruitenvloeistof. Die zijn natuurlijk makkelijk op te lossen door deze bij te vullen ;)

De remblokken zijn overigens nog nooit vervangen, dus dat kan het niet zijn lijkt mij?

Olie peil, ALs deze werkelijk klopt, dan zal je bij moeten vullen.

Maar bartjuh_18 schreef:

- net zoals oliepeil controle wel eens verschijnt, terwijl er ook nog voldoende inzit

Daar heb ik zelf nog geen last van gehad. Zowel bij mijn Vorige astra-F station als mijn huidige vectra-B

Mijn oliepeil gaat wel aangeven zodra hij een klein tikkie boven min staat.

Willem

Remvoeringen:

Hoeveel km heeft de auto erop zitten?

Hoe dik zijn de blokken nog??

''Remvoeringen'' gaat vrij vroeg aan hoor (tenminste bij mijn vectra)

Bij mijn astra deed ie altijd remvoeringen aangeven ivm storing in de Stekkers van de remdraadjes

Willem

origineel gepost door wim-v6

Remvoeringen:

Hoeveel km heeft de auto erop zitten?

Hoe dik zijn de blokken nog??

''Remvoeringen'' gaat vrij vroeg aan hoor (tenminste bij mijn vectra)

Bij mijn astra deed ie altijd remvoeringen aangeven ivm storing in de Stekkers van de remdraadjes

Willem

Uit m'n hoofd: ongeveer 110.000 km.

Dikte: geen idee, heb ze zelf (nog) niet gezien ;) (kan dat zonder de wielen te demonteren?)

Kan het ook zijn dat het systeem wat anders (remvoering, remblokken, abs, etc.) bedoeld? Wanneer bij mij een voorlamp stuk is, geeft het systeem aan dat er iets met het achterlicht is, dus je weet maar nooit :D

Kan het ook wat anders zijn:

- Nee, dit geeft echt de slijtge van de remblokken weer

- Remblokken nakijken kan je alleen dmv een wiel te demonteren

- Remslijtage sensoren kun je maar 1x gebruiken, dus vervangen blokken en sensoren

110.000km met 1 setje blokken:

- is een nette gemiddelde, tenminste, ik heb wel eens korter gedaan met remblokken (mijn buurjongen doet slechts 50.000km met een setje ongeacht wat voor auto die rijdt, en hard rijdt ie niet, maar remt altijd laat)

Boardcomputer meldingen:

- Koelvloeistof peil = alleen koelvloeistofpeil

- olie peil = olie peil laag

- olie tekort = olie peil flink te laag

- Remlicht = 1 van de remlichten defect

- remlicht zekering = zekering remlicht kapot of storing in circuit

- Dimicht Achterlicht = dimlicht en/of achterlicht kapot (1 melding)

Willem

ik heb al wel eens remblokken vervangen van een auto die 30.000km gereden had:o dat is echt snel.

als ie t nou aan blijft geven zou ik als t mijn auto was ff de kabeltjes van de sensor aan elkaar verbinden. dan is de melding weg(tenminste: bij vectra en zafira)

Klopt, doorverbinden van het kabeltje is de oplossing om de melding weg te krijgen, maar niet echt DE oplossing.

Je kan beter de remblokken bekijken zeker nu ze er 110.000km op zitten.

Ze kunnen best wel eens Dun zijn.

Willem

Als de remblokken voor 2/3 versleten zijn maakt de zender al contact heb ze 2 weken terug zelf vervangen omdat ik de zender tegen de schijf aan hoorde komen.

Gaf nog geen melding , maar dat doet hij pas als alletwee je zenders contact maken dacht ik (dus links en rechts)

origineel gepost door mantabas

Als de remblokken voor 2/3 versleten zijn maakt de zender al contact heb ze 2 weken terug zelf vervangen omdat ik de zender tegen de schijf aan hoorde komen.

Gaf nog geen melding , maar dat doet hij pas als alletwee je zenders contact maken dacht ik (dus links en rechts)

nope 1 zendertje is genoeg om de melding geven.

Ik heb eens zitten expirimenteren daarmee.

Heb toen 1 defecte en 1 goede kabel erop gezet.

gaf ie ook Remvoering aan

2e kabel ook een nieuwe, storing weg.

Willem

hmm mijn remblokken zitten er al zon 135.000 op en auto is pas gekeurd en die waren nog prima, maar geeft dus wel al een melding

oke wim-v6 dan zit er bij mij dus ook zeker 1 kapot kabeltje/zendertje op heb ze ook niet vervangen met de remblokken maar vind dat ook niet zon ramp weet nu toch wel dat de remmen goed zijn

Tja, dan heb jij een andere instelling als ik.

Mijn instelling is: Het zit erop, Dan moet het werken ook!!

Willem

Ja ik weet het, ik reageer op een oud topic..

Maar bij mijn Astra G coupe brandt ook remvoeringen in het display maar de sensor zit er nog een paar mm vandaan, ik heb er ook nog maar 35000km met deze remblokken gereden. Er zit toch alleen aan de voorzijde een sensor? Zou misschien roest ook een oorzaak kunnen zijn? Ik heb wel alles zo goed mogelijk schoon gemaakt.

Als ik het goed begrepen geeft onderbreking van de kabel de melding.

Marcel

kabel niet mee vervangen met de remblokken????

controleer ook de stekker van deze remsensor.

en ja, sensor geeft bij onderbreking melding

Willem

origineel gepost door bartjuh_18

hmm mijn remblokken zitten er al zon 135.000 op en auto is pas gekeurd en die waren nog prima, maar geeft dus wel al een melding

dat kan makkelijk, als jij nog 5 mm remvoering hebt, dan heb je voor de keuring meer dan zat, maar de "sensor" kan dan makkelijk al contact met de schijf gemaakt hebben

als je schijf aan de buitenrand een stuk dikker is dan het remvlak, zal de sensor ook eerder de schijfraken,

dus bij versleten schijven ook eerder melding.

Willem

Terug
Naar boven