• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Distrbutie ketting bij de yh motoren?

Het is een bepaald motornummer waar je het aan kan zien. Geen idee welke, maar een google sessie zou je verder moeten helpen.

Maar nogmaals, volgens mij speelt dit alleen bij de SE blokken, niet bij de YH's

Het is een bepaald motornummer waar je het aan kan zien. Geen idee welke, maar een google sessie zou je verder moeten helpen.

Maar nogmaals, volgens mij speelt dit alleen bij de SE blokken, niet bij de YH's

Het speelt wel ZEKER bij de YH motoren ook !!!

Heb al diversen rammelende kettingen (spanners) vervangen.

Bij de SE motoren is in het begin een schrijven geweest over de olienevelaar die ging dicht zitten.

Dit is nooit bij de YH geweest.

Later is er een schrijven geweest over rammelende ketting (als gevolg van een vastzittende spanner)

Deze ging voor alle motoren in de 2.2 reeks (Z22SE Z22YH) en zelfs de Z20NET).

Het speelt wel ZEKER bij de YH motoren ook !!!

Bij de SE motoren is in het begin een schrijven geweest over de olienevelaar die ging dicht zitten.

Later is er een schrijven geweest over rammelende ketting (als gevolg van een vastzittende spanner)

[rquote=1891186&tid=143964&author=jsgsi]Het speelt wel ZEKER bij de YH motoren ook !!!

[/rquote]

Laat ik nou ook zo'n motor hebben ik heb wel een keer of 2 gehad bij heel koud weer dat ie een raar geluid maakte vlak na het starten, maar het ging al vrij snel weer weg. En de laatste tijd hoor ik niks meer. Ik wacht het wel af misschien is het een storm in een glas water, laten we hopen dat ie in het glas blijft zitten:P

[rquote=1891186&tid=143964&author=jsgsi]Het speelt wel ZEKER bij de YH motoren ook !!!

[/rquote]

Laat ik nou ook zo'n motor hebben ik heb wel een keer of 2 gehad bij heel koud weer dat ie een raar geluid maakte vlak na het starten, maar het ging al vrij snel weer weg. En de laatste tijd hoor ik niks meer. Ik wacht het wel af misschien is het een storm in een glas water, laten we hopen dat ie in het glas blijft zitten:P

Ok, dat wist ik niet.

@andre1058: Ik zou persoonlijk die gok niet nemen. Een reparatie van de distributie is duur, maar een koprevisie is nog veel erger

Ok, dat wist ik niet.

@andre1058: Ik zou persoonlijk die gok niet nemen. Een reparatie van de distributie is duur, maar een koprevisie is nog veel erger

Bij mij maakt hij af en toe ook dat geluid.

Maak me er nog niet zo druk om.

Na de laatste olieverversing heb ik het nog niet gehoord .

Heb ze wel erger gehoord.

Bij mij maakt hij af en toe ook dat geluid.

Maak me er nog niet zo druk om.

Na de laatste olieverversing heb ik het nog niet gehoord .

Heb ze wel erger gehoord.

@2000: Ik hou het goed in de gaten en als het erger word dan laat ik er toch naar kijken, in principe begint ie toch eerst erger te rammelen.

@jsgsi: De auto heeft vorige week een grote beurt gehad dus misschien blijft het nu weg

Jongens bedankt voor jullie reactie;)

@2000: Ik hou het goed in de gaten en als het erger word dan laat ik er toch naar kijken, in principe begint ie toch eerst erger te rammelen.

@jsgsi: De auto heeft vorige week een grote beurt gehad dus misschien blijft het nu weg

Jongens bedankt voor jullie reactie;)

Ik had een zafira 2.2 se motor..

Koude start je hoorde ff een rateltje en dit was snel weg je hoorde eigenlijk de spanner ... opkomen..

Geen problemen mee gehad.....

En denk ook niet alles hoeft je te gebeuren natuurlijk..... elk rammeltje betekend nog geen ramp...

Als het geluid snel weg is....werkt de spanner nog lijkt mij ...anders blijft hij rammelen.....

Je kunt niet alles op voorhand laten vervangen..... wordt je ook straat arm..

De moderne benzine motoren zijn toch net diesels als ze koud starten tegenwoordig

Ik had een zafira 2.2 se motor..

Koude start je hoorde ff een rateltje en dit was snel weg je hoorde eigenlijk de spanner ... opkomen..

Geen problemen mee gehad.....

En denk ook niet alles hoeft je te gebeuren natuurlijk..... elk rammeltje betekend nog geen ramp...

Als het geluid snel weg is....werkt de spanner nog lijkt mij ...anders blijft hij rammelen.....

Je kunt niet alles op voorhand laten vervangen..... wordt je ook straat arm..

De moderne benzine motoren zijn toch net diesels als ze koud starten tegenwoordig

Bij mij had ie het ook alleen met starten. Maar toen ik de vectra naar de garage bracht toen was ik net op tijd. Er was al een hele geleide rail afgebroken. En bij mijn weten is het niet de spanner die laat "in komt", maar slaat de ketting ergens tegen aan omdat ie langer is geworden door een al langere tijd slecht werkende spanner

Ik wil je niet bang maken, maar het blijft een gok.

Bij mij had ie het ook alleen met starten. Maar toen ik de vectra naar de garage bracht toen was ik net op tijd. Er was al een hele geleide rail afgebroken. En bij mijn weten is het niet de spanner die laat "in komt", maar slaat de ketting ergens tegen aan omdat ie langer is geworden door een al langere tijd slecht werkende spanner

Ik wil je niet bang maken, maar het blijft een gok.

[rquote=1891373&tid=143964&author=2000]Bij mij had ie het ook alleen met starten. Maar toen ik de vectra naar de garage bracht toen was ik net op tijd. Er was al een hele geleide rail afgebroken. En bij mijn weten is het niet de spanner die laat "in komt", maar slaat de ketting ergens tegen aan omdat ie langer is geworden door een al langere tijd slecht werkende spanner

Ik wil je niet bang maken, maar het blijft een gok. [/rquote]

Maar als de geleider stuk is wordt hij niet snel stil....(dan zal de ketting ook al een tijdje hoorbaar aanwezig geweest zijn lijkt mij, breekt niet zomaar..maar als de ketting te ruim wordt zal dit gebeuren door langdurig klapperen tegen de geleider.

De ketting/klapperen moet denk ik wel opvallend te horen zijn dan...

Maar als je hem ff hoort en dan snel het geluid weg hoort gaan .. dit is op zich normaal.

Natuurlijk is blijven rammelen, en dit is wel hoorbaar/herkenbaar...dan altijd ff na laten kijken.

En natuurlijk als het erg rammelt.... ook al zou het vermoedelijk de spanner zijn en of uitrekken ketting...zou ik ook de boel na laten kijken....

Ik denk dat je zelf het best herkend is dit normaal...of?

Wat kost een ketting incl alles vervangen voor een 2.2 dgi direct

En moet waterpomp mee?

[rquote=1891373&tid=143964&author=2000]Bij mij had ie het ook alleen met starten. Maar toen ik de vectra naar de garage bracht toen was ik net op tijd. Er was al een hele geleide rail afgebroken. En bij mijn weten is het niet de spanner die laat "in komt", maar slaat de ketting ergens tegen aan omdat ie langer is geworden door een al langere tijd slecht werkende spanner

Ik wil je niet bang maken, maar het blijft een gok. [/rquote]

Maar als de geleider stuk is wordt hij niet snel stil....(dan zal de ketting ook al een tijdje hoorbaar aanwezig geweest zijn lijkt mij, breekt niet zomaar..maar als de ketting te ruim wordt zal dit gebeuren door langdurig klapperen tegen de geleider.

De ketting/klapperen moet denk ik wel opvallend te horen zijn dan...

Maar als je hem ff hoort en dan snel het geluid weg hoort gaan .. dit is op zich normaal.

Natuurlijk is blijven rammelen, en dit is wel hoorbaar/herkenbaar...dan altijd ff na laten kijken.

En natuurlijk als het erg rammelt.... ook al zou het vermoedelijk de spanner zijn en of uitrekken ketting...zou ik ook de boel na laten kijken....

Ik denk dat je zelf het best herkend is dit normaal...of?

Wat kost een ketting incl alles vervangen voor een 2.2 dgi direct

En moet waterpomp mee?

Het rammelen was bij mij na het starten weg, ook na het breken van de geleider. Het rammelen werd wel steeds erger tijdens het starten.

Ik was voor de reparatie zo'n 1200 euro kwijt. zaten wel een paar andere dingetjes bij, maar het grootste deel van de rekening was wel voor de distributie. Ze hebben daarbij dan ook wel alles vervangen wat ook maar iets met de distributie te maken had. De onderdelen waren rond de 450 euro (als ik het goed heb) Ik vond het eigenlijk nog mee vallen, want ze zijn wel een hele dag bezig geweest, en had verwacht dat het meer zou zijn. (Dit was overigens NIET bij de opel dealer0

Terug
Naar boven