• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

distributie ketting afstel gereedschat set

dan moet ik alleen nog weten hoe ik zeker weet dat de nokassen goed staan want die kunnen natuurlijk op 2 manieren dat die blokeer plaat er in kan als je begrijpt wat ik bedoel :)

Hallo Opel rijders,

Die distributieketting was wel ooit een probleem. Met 55.000 km gelopen, brak hij ineens en beschadigde de motor.

Ik heb een 4 cylinder 1200 cc met Eco Tech motor, gemaakt sept. 1999.

Nu staat de teller op 75.000 km.

Wat denken jullie? Straks al preventief de distributieketting laten vervangen bijv. bij 100.000 km?

Ik was nl. nogal geschrokken van hoge reparatiekosten toen de distributieketting lossloeg op de motor: rond 1000 euro.

Opel rijdster :hmmz

Wanneer de ketting/spanner versleten is kondigt zich dat vanzelf aan, ratelen met de koude start en éénmaal warm klinkt hij als een diesel als je zover bent moet je aan vervanging denken.

Dus het is een kwestie van goed naar de motor luisteren.

Vervanging van in dit geval distributieketting met de nadruk op ketting is een tijdrovende bezigheid dus duur...

Bedankt voor je reactie.

Idd goed luisteren naar de motor maar bij vervanging moet je denken aan:

Ketting, tandwielen, spanner, geleiders, pakkingen etc.

En tijdrovend 6a7uur ben je er gauw mee bezig.

Hoi ik heb een opel corsa d 2.1 bouw jaar 2007 nu als ik hem start hoor je even een raar geluid ze zegen de keting moet gesteld worden wie kan me helpen met de keting stelen gr ron

Terug
Naar boven