• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

distributie ketting moeten worden vervangen KLOPT DIT??????

2 kettingen klopt, er zit een extra ketting bij voor de nokkenassen (en balans assen?)

Alleen de ketting voor 1200 euro is veel te veel, er zit iets van 450 euro aan onderdelen bij. 2,5 dag is ook veel te lang, moet in minder in één dag kunnen.

De ketting kan nooit gebroken zijn, want dan rijd hij geen meter meer. Het kan wel een gebroken kettinggeleider zijn (dat had ik ook).

Het is overigens een kwaal van de (eerste) 2.2's. Er is een terugroepactie voor geweest waarbij ze de spanner en (geloof ik) een sproeier vervangen. Maar de ketting heeft dan wel al 10.000-den km's achter de rug. Ik heb dit altijd een lapmiddeltje gevonden: het euvel is weg, maar de schade is al aan gericht.

http://www.z22se.co.uk/forum/index.php <

hier staat alles wat er zo'n beetje te weten is over de 2.2's, ook de ketting perikelen

wat betreft de kosten Opel hanteerd een calculatie tijdnorm

dwz

De kosten van het materiaal zijn een vaste prijs

dus voor het vervangen van een ketting staat een vaste prijs door opel vastgesteld

Een grote onderhoudsbeurt is de standaard prijs bij iedere OPELdealer hetzelfde

Er ligt idd een ketting in een 2.2

Heb er zelf ook 1 een 2.2 benzine van Januari 2006 handgeschakeld

Volgens de laatste grote beurt was de ketting bij mij nog goed (109900km)

(mijn grootste probleem wat ik met deze auto ondervind is het regelmatig vastlopen van de wervelklep)

wat betreft de kosten Opel hanteerd een calculatie tijdnorm

dwz

De kosten van het materiaal zijn een vaste prijs

dus voor het vervangen van een ketting staat een vaste prijs door opel vastgesteld

Een grote onderhoudsbeurt is de standaard prijs bij iedere OPELdealer hetzelfde

Er ligt idd een ketting in een 2.2

Heb er zelf ook 1 een 2.2 benzine van Januari 2006 handgeschakeld

Volgens de laatste grote beurt was de ketting bij mij nog goed (109900km)

(mijn grootste probleem wat ik met deze auto ondervind is het regelmatig vastlopen van de wervelklep)

Humm bekend probleem, heb een vecta B met 2.2 motor gehad.

Hoorde op een gegeven moment de ketting wat rammelen bij het starten van de auto.

Kosten van een kettingsetje dwz ketting, tandwielen en spanner 260 euro.

Binnen 4 uur lag die er om ( geen opel dealer ). Was in totaal 590 euro kwijt.

Aangezien de opel dealer rond de 100 euro per uur vraag vliegen de kosten aardig omhoog.

Tip voor de volgende keer... vraag ook eens bij een universele garagen ( daarmee bedoel ik dus niet een kwikfit )

Uurloon bij een universeel garage is vaak een stuk vriendelijker

Sterkte!

gr

Marcel

Humm bekend probleem, heb een vecta B met 2.2 motor gehad.

Hoorde op een gegeven moment de ketting wat rammelen bij het starten van de auto.

Kosten van een kettingsetje dwz ketting, tandwielen en spanner 260 euro.

Binnen 4 uur lag die er om ( geen opel dealer ). Was in totaal 590 euro kwijt.

Aangezien de opel dealer rond de 100 euro per uur vraag vliegen de kosten aardig omhoog.

Tip voor de volgende keer... vraag ook eens bij een universele garagen ( daarmee bedoel ik dus niet een kwikfit )

Uurloon bij een universeel garage is vaak een stuk vriendelijker

Sterkte!

gr

Marcel

Ik kom dit topic net tegen en krijg de indruk dat dit een beetje een uit zijn verband getrokken verhaal begint te worden.

(is mijn mening hoor..)

Een veel voorkomend probleem bij de distributie van deze motoren is dat de kettinggeleider breekt en de stukken daarvan in

het carter terecht komen. In dit geval moet het carter gedemonteerd worden om de losse stukken er uit te halen en als ik kijk naar de prijs zou het best kunnen dat de ketting van de balansassen dan ook vervangen wordt.

Dit is niet geheel onverstandig omdat deze ook problemen kan geven of beschadigd kan zijn door het afbreken van de geleider.

Voordat je verregaande conclusies trekt zou ik eerst goed informeren bij de dealer wat ze nou precies vervangen hebben.

En ja, de wachttijd van 2 dagen kan bijv. ook te maken hebben met het bestellen van extra onderdelen..

Wat ik wel een beetje jammer vind is dat er direct weer uitgegaan wordt van het slechste t.o.v. de dealer..

Greetzz

Ik kom dit topic net tegen en krijg de indruk dat dit een beetje een uit zijn verband getrokken verhaal begint te worden.

(is mijn mening hoor..)

Een veel voorkomend probleem bij de distributie van deze motoren is dat de kettinggeleider breekt en de stukken daarvan in

het carter terecht komen. In dit geval moet het carter gedemonteerd worden om de losse stukken er uit te halen en als ik kijk naar de prijs zou het best kunnen dat de ketting van de balansassen dan ook vervangen wordt.

Dit is niet geheel onverstandig omdat deze ook problemen kan geven of beschadigd kan zijn door het afbreken van de geleider.

Voordat je verregaande conclusies trekt zou ik eerst goed informeren bij de dealer wat ze nou precies vervangen hebben.

En ja, de wachttijd van 2 dagen kan bijv. ook te maken hebben met het bestellen van extra onderdelen..

Wat ik wel een beetje jammer vind is dat er direct weer uitgegaan wordt van het slechste t.o.v. de dealer..

Greetzz

Terug
Naar boven