• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

distributie riem monteren

cliffvxr

Post weinig
Hallo ik zit met het volgende ik moet een distributie riem monteren op een x20xev uit 2001 waarvan ze de nokkenassen en krukas hebben verdraaid hoe zet ik alles weer op tijd????? iemand een idee cq tip?????

volgens autodata staan de nokkenassen met de merk tekens op 12 uur boven en de krukas met het merkteken op 6 uur.

maar die tekens moet je zien hoor.

origineel gepost door sw_reijnders

volgens autodata staan de nokkenassen met de merk tekens op 12 uur boven en de krukas met het merkteken op 6 uur.

maar die tekens moet je zien hoor.

Klopt maar hoe weet ik of de krukas goed staat want als ik hem een halve slag draai dan staat hij weer op het merk teken maar de zuigers staan dan anders!!??

er staat maar 1 merkteken op.

dus als je een as een halve slag draait, staat hij niet meer op het merk teken ;)

ik zou zowiezo zo min mogelijk draaien met de assen, want anders kom je namelijk met je zuigers tegen je kleppen aan ;)

de korste weg naar het merkteken kiezen dus !!!!

denk hij bedoeld als ie de krukas een halve slag zou verdeaaien tov de nokkenassen..

dat is een Compleet rondje dus niks mis mee...

Willem

Vandaag alles gemonteerd en alles werkt goed.

Ik werd op een dwaal spoor gezet doordat er nog een inkeping in de krukas zat waarschijnlijk de vorige eigenaar ofzo:swear maar goed alles werkt naar behoren thanks voor de reacties tips enz enz

Terug
Naar boven