• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Distributie set

t scheelt natuurlijk als je bij de brezan gewerkt heb, en dus wel met zo een programma om kan gaan, en nog beter, er nog in kan loggen :D

Ik had de code van mn oude werkgever..Helaas ben ik m kwijt.

Brezan partscat....echt super...iclusief werkplaatsdocumentatie (Y)

Je bent een held:P

Vandaag nog @ ferwerda geweest...maar ze durfte het niet te zeggen welke nou de goeie was.

Aan dat nummer heb ik iig een boel.

Bedankt man

ik heb oude en nieuwe type (metalen rollen op mn E-kadett, en plastic rollen op mn calibra.)

verschil vind ik niet zo spannend, bij beide types is het gewoon noodzaak op tijd te vervangen.king::thumbup

probleem is echter wel dat waterpompen van het oude type niet meer origineel te krijgen zijn :hmmz

t scheelt natuurlijk als je bij de brezan gewerkt heb, en dus wel met zo een programma om kan gaan, en nog beter, er nog in kan loggen :D

Originally posted by macoe16v

probleem is echter wel dat waterpompen van het oude type niet meer origineel te krijgen zijn :hmmz

via Duparts krijg ik nog steeds een orginele opel pomp..

Dus nog wel orgineel te leveren..

Afgelopen week nog 1 ontvangen

Ik had de code van mn oude werkgever..Helaas ben ik m kwijt.

Brezan partscat....echt super...iclusief werkplaatsdocumentatie (Y)

Ik heb vrij recentelijk nog zo'n pomp bij de Opel gehaald...

geen probleem!!

En tsja...oud of nieuw type....maakt idd. niet zoveel uit.

Ik heb ze alle twee. Die plastic geleiderrollers werken net zo goed. Mijn vorige distributie set (met plastic rollers) heeft er 7 jaar en +/- 87.000km omheen gezeten. Ik weet het....mag max 4 jaar of 60.000km..maar toch.

Niets geen problemen, en de rollers waren nog in prima staat. Uiteraard heb ik ze wel vervangen. Alleen maar even om aan te geven dat de kwaliteit gewoon goed is.

Bovendien vind ik het nieuwe systeem makkelijker af te stellen met die wijzer op de spanrol. Mijn preferentie gaat dan ook uit naar het nieuwe systeem.

ik heb oude en nieuwe type (metalen rollen op mn E-kadett, en plastic rollen op mn calibra.)

verschil vind ik niet zo spannend, bij beide types is het gewoon noodzaak op tijd te vervangen.king::thumbup

dat wou ik zeggen tegenwoordig zie je niet anders.

Je moet gewoon goede lagers hebben of gewoon origineel kopen.:thumbup

Originally posted by macoe16v

via Duparts krijg ik nog steeds een orginele opel pomp..

Dus nog wel orgineel te leveren..

Afgelopen week nog 1 ontvangen

Zitten er bij een nieuwe set ook nieuwe bouten???

De stand van de waterpomp, hoe bepaal ik die.

Er zitten 2 vage streepjes op de pomp...net zo groot als 1 boutuitsparing van de achterkap.

Ik heb vrij recentelijk nog zo'n pomp bij de Opel gehaald...

geen probleem!!

En tsja...oud of nieuw type....maakt idd. niet zoveel uit.

Ik heb ze alle twee. Die plastic geleiderrollers werken net zo goed. Mijn vorige distributie set (met plastic rollers) heeft er 7 jaar en +/- 87.000km omheen gezeten. Ik weet het....mag max 4 jaar of 60.000km..maar toch.

Niets geen problemen, en de rollers waren nog in prima staat. Uiteraard heb ik ze wel vervangen. Alleen maar even om aan te geven dat de kwaliteit gewoon goed is.

Bovendien vind ik het nieuwe systeem makkelijker af te stellen met die wijzer op de spanrol. Mijn preferentie gaat dan ook uit naar het nieuwe systeem.

je kan hem altijd even markeren, als je de oude eruit haalt :)

Misschien dat het met die pompen een kwestie van tijd is... ik hoorde het al eens eerder. en toen kon ik hem zelf ook nog origineel krijgen.

Maar ik hoorde pas geleden weer dat soort berichten.

denk dat er nog best een voorraadje ligt hier en daar..:thumbup

dat wou ik zeggen tegenwoordig zie je niet anders.

Je moet gewoon goede lagers hebben of gewoon origineel kopen.:thumbup

Zitten er bij een nieuwe set ook nieuwe bouten???

De stand van de waterpomp, hoe bepaal ik die.

Er zitten 2 vage streepjes op de pomp...net zo groot als 1 boutuitsparing van de achterkap.

Terug
Naar boven