• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Distributie vervangen

Klopper

Post veel
Beste medeweggebruikers,

Ik heb zojuist m'n distri vervangen van de 1.8, en ter controle moet je 'm dan altijd 2 keer ronddraaien aan de krukas. Helaas is dit bij mij geen succes en gaat het draaien steeds zwaarder. Is dit een dood punt, of doe ik iets verkeerd?

Haha, zo heeft iedereen wel eens een sleutelblunder. Top dat je het zelf doet en zelf uiteindelijk oplost. :thumb Mij geeft het altijd een goed gevoel als ik zoiets dan tot een goed einde breng. :D

Blijf er dan altijd abnormaal nuchter onder :P

M'n pa had zoiets van 'WTF!' toen ik zei; zo, zal hem eens starten... En mocht ik het niet goed hebben gedaan, dan is de motor naar de klote :P

Hoe kan de riem verspringen als je m rond draait, je moet m ALTIJD ronddraaien aan de krukas, en die zit direct aan de bak.

als ie over de tanden geschoten is met de riem onder spanning zou ik m vervangen ivm mogenlijke beschadiging..

Willem

Hallo Klopper,

Dit klopt als je de krukas rond gaat draaien gaat hij op een gegeven moment zwaarder.

Ben je daar overheen dan gaat hij weer lichter.

Dit is normaal.

Dat is niet best. Zelfs al zitten de bougies er nog in moet je hem wel rond kunnen krijgen.

Als je hem niet rond krijgt niet forceren!!!!

Hoe heb je hem optijd gezet?

Zo, mijn sleutelblunder voor vandaag is ook voorbij gekomen...

Mijn automatisme is om m'n auto te parkeren in z'n eerste versnelling... En ja, je raad het al, daar stond hij ook in tijdens het ronddraaien... Tot aan het verspringen van de riem toe...

In z'n vrij gaat het al een stuk makkelijker :D

Ondertussen is het gelukt en draait hij naar behoren :)

Terug
Naar boven