• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

distributie vervangen.

Beste mede- opelrijders,

Ik heb een opel astra uit 1996 met kenteken PL-BT-73. Nu kwam ik er vandaag achter dat de distributie er al weer 70.000km opzit. wat is de vervangtermijn van de distributie?

Ik dacht te lezen dat dit 60.000km is. Zodoende de vraag: hoe dien ik de distributie te vervangen.

Kan iemand mij dit stap voor stap uitleggen? Heb ik hier nog een momentsleutel voor nodig?

Alvast dank!

Bas

Interval is 60K of 4 jaar wat het eerst komt, jij hebt een X16XEL een 16 klepper.

Je hebt zelf dus nog nooit een distributie vervangen, dan zou ik er niet aan beginnen zonder iemand die er wel verstand van heeft.

Ik zelf gebruik geen moment sleutels bij deze distributie's, wel is nokkenas blokkeer gereedschap handig.

Ik heb wel is samen met iemand een distributieriem vervangen... Dus denk dat het wel zelf zou moeten kunnen... maar als iemand een kleine how-to weet/kent dan zou dit top zijn!

Distributie zit er dus al ruim 10.000 km te lang op... zal dus maar snel doen ...

[youtube:1phqa5lk]

Filmpje is is grote lijnen hetzelfde als jouw motor, wel even de waterpomp merken hoe die nu staat.

Nog een vraagje. Weet iemand misschien of het nodig is nog bepaalde aanhaalmomenten in acht te nemen bij het vervangen van je distributie? Voor de roller, spanner, krukas etc? Zo ja, weten jullie welke dit zijn?

Daarnaast, omdat de krukaspoelie wordt losgehaald, dien je ook deze bout in z'n geheel te vervangen?

Alvast dank!

Terug
Naar boven