• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Distributie X2.0XEV

tmug

Post weleens wat
beste mensen!

Wil deze gaan vervangen aangezien ik er deze zomer mee op vakantie moet (2500km) en de riem 5 jaartjes oud is. Maar ben ik hiervoor ook een spanningsmeter nodig? Of doet de spanrol automatisch?

Heb het wel eerder gedaan bij m'n 8v'tje, maar toen heb ik gewoon op het oog op spanning gezet.

Verder nog dingen waar ik specefiek op moet letten?

Alvast bedankt voor de reacties!

inderdaad, gewoon GOED optijd zetten en de spanner ietsje na het merkstreepje zetteb (iets te strak zeg maar.

dan is de spanning juist.

Willem

Heb net even het bovenste kapje van de distributie los gehad. Daarachter was het een beetje vette boel. Onderste keering ook preventief vervangen? Iemand de maten misschien beschikbaar? Blok heeft 140k gedraaid.

Haai,

Ik heb Pas ook een Astra X2.0XEV gekocht met 185.xxx op de teller.

Hij heeft een grote beurt gehad bij 150.000. Maar zie nergens een plakkertje dat aangeeft dat de riem is vervangen.

Nu wil ik de riem gewoon prefentief vervangen, vind het zonde als die zou knappen door nalatigheid :P

Heeft iemand een tekening waar alles opstaat toevallig?

Groetjes,

Adam

jupzz

Distrischema2.jpg

DistrischemaC20XE.jpg

Willem

Let er bij een 16V wel op dat je hem goed optijd zet, want anders is het afgelopen, en kan je de kop eraf halen ivm kromme kleppen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Terug
Naar boven