• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Distributie Y26SE

wat bij mij gdu probleem was het te strak zetten van de loop rollen. Waardoor er teveel spanning op de nokkenassen waardoor de boel is afgebroken.

Gr jack

okeej, afstelfoutje??

ik zet m altijd terug zoeals ie er af gekomen is, gaat altijd goed voorlopig

Willem

origineel gepost door wim-v6

Tja ik heb nooit problemen gehad met deze distri sets.

Wat ook wel wil voorkomen is als de bouten te los of te strak zijn dat ze doen breken.

nu lopen ze te klagen over de sets van Gates / SKF, maar de originele zijn tegenwoordig ook Gates/SKF

dit ivm problemen met de originele contitech riempjes.

Willem

Wat was het probleem met die conti riemen dan??

wat bij mij gdu probleem was het te strak zetten van de loop rollen. Waardoor er teveel spanning op de nokkenassen waardoor de boel is afgebroken.

Gr jack

Ja dat zou ik exact niet weten, maar werd mij verteld....

ik heb nu meerdere GM sets in handen gehad, welke van Gates riemen zijn voorzien....

en dat had ik nog niet eerder.... eigenlijk.

Willem

okeej, afstelfoutje??

ik zet m altijd terug zoeals ie er af gekomen is, gaat altijd goed voorlopig

Willem

ik heb nu meerdere GM sets in handen gehad, welke van Gates riemen zijn voorzien....

Willem

Oke, Had namelijk een originele set bij mijn vader erop gezet en dit was een conti riem. (z22xe)

Tja ik heb nooit problemen gehad met deze distri sets.

Wat ook wel wil voorkomen is als de bouten te los of te strak zijn dat ze doen breken.

nu lopen ze te klagen over de sets van Gates / SKF, maar de originele zijn tegenwoordig ook Gates/SKF

dit ivm problemen met de originele contitech riempjes.

Willem

Wat was het probleem met die conti riemen dan??

jupzz komen nog door elkaar heen..

Opzich zal het wel goed gaan hoor...

heb laatst nog een originele SET van een X20XEV los gehaald (zelfde set als Z22XE) dit was een orig set met GM rollen GM waterpomp en Gates riem, en alles was niet eens zo oud, en mooi schoon, maar ja, geen enkel risico he!!

Willem

Willem

heb laatst nog een originele SET van een X20XEV los gehaald (zelfde set als Z22XE) dit was een orig set met GM rollen GM waterpomp en Gates riem, en alles was niet eens zo oud, en mooi schoon, maar ja, geen enkel risico he!!

Willem

Nee zeker niet. We hebben al eens met een sintra in Kroatië gestaan met een geklapte riem ( ook 2.2 trouwens).

Was wel de kvl pomp de boos doener. (2 jaar eerder mee vervangen met distriset door dealer.)

Willem

Oke, Had namelijk een originele set bij mijn vader erop gezet en dit was een conti riem. (z22xe)

Was ie alleen op rekening mee vervangen misschien :jerry

Dat zijn wel de mindere dingen inderdaad...

en dan nog in een land als kroatië, niet echt direct om de hoek zeg maar...

Willem

Willem

ik heb echt nu alle registers open getrokken maar ook de onderste moet exentrisch zijn, ik kan ook geen model vinden waar dit niet zo is. mocht iemand deze gegevens wel hebben hoor ik het graag.:hmmz

Terug
Naar boven