• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Distributie Y26SE

origineel gepost door wim-v6

jupzz komen nog door elkaar heen..

Opzich zal het wel goed gaan hoor...

heb laatst nog een originele SET van een X20XEV los gehaald (zelfde set als Z22XE) dit was een orig set met GM rollen GM waterpomp en Gates riem, en alles was niet eens zo oud, en mooi schoon, maar ja, geen enkel risico he!!

Willem

Nee zeker niet. We hebben al eens met een sintra in Kroatië gestaan met een geklapte riem ( ook 2.2 trouwens).

Was wel de kvl pomp de boos doener. (2 jaar eerder mee vervangen met distriset door dealer.)

origineel gepost door RAL

ik heb echt nu alle registers open getrokken maar ook de onderste moet exentrisch zijn, ik kan ook geen model vinden waar dit niet zo is. mocht iemand deze gegevens wel hebben hoor ik het graag.:hmmz

Ik heb TIS 2009 net werkend en daar wordt idd gesproken over de verandering vanaf 28 feb 2002. Even een stukje text:

Timing, Adjust (modified toothed belt drive)

Note: The modified toothed belt drive can be recognised by the following features:

Upper toothed belt guide roller has been moved to the right

Lower toothed belt guide roller has been moved upward and can no longer be adjusted :vertag

Ik zal morgen wat printscreens hiervan plaatsen ;)

Was ie alleen op rekening mee vervangen misschien :jerry

Dat zijn wel de mindere dingen inderdaad...

en dan nog in een land als kroatië, niet echt direct om de hoek zeg maar...

Willem

Zoals beloofd hier wat screenshots voor de afstelling van de distributie met gemodificeerde roller:

Y26SE1.jpg

Y26SE2.jpg

Y26SE3.jpg

Y26SE4.jpg

Y26SE5.jpg

Y26SE6.jpg

Y26SE7.jpg

Volgens mij geeft dit nu voor iedereen duidelijkheid :)

grz Mark

ik heb echt nu alle registers open getrokken maar ook de onderste moet exentrisch zijn, ik kan ook geen model vinden waar dit niet zo is. mocht iemand deze gegevens wel hebben hoor ik het graag.:hmmz

Ik heb TIS 2009 net werkend en daar wordt idd gesproken over de verandering vanaf 28 feb 2002. Even een stukje text:

Timing, Adjust (modified toothed belt drive)

Note: The modified toothed belt drive can be recognised by the following features:

Upper toothed belt guide roller has been moved to the right

Lower toothed belt guide roller has been moved upward and can no longer be adjusted :vertag

Ik zal morgen wat printscreens hiervan plaatsen ;)

Kom ze zat tegen hoor, ook in de Omega-B2 en Vectra-B2 van 2002 en nieuwer..

De Vectra-C V6 heeft altijd een vaste onderste rol, evenals de Cadillac CTS 3.2 V6 (auto op basis van de Omega-B).

Wilem.

Zoals beloofd hier wat screenshots voor de afstelling van de distributie met gemodificeerde roller:

Y26SE1.jpg

Y26SE2.jpg

Y26SE3.jpg

Y26SE4.jpg

Y26SE5.jpg

Y26SE6.jpg

Y26SE7.jpg

Volgens mij geeft dit nu voor iedereen duidelijkheid :)

grz Mark

weer wat geleerd en gezien.

en echt wim dit is de eerste die ik zo zie, heb ze al van 2002 onderhanden gehad waar het niet in zat.

Kom ze zat tegen hoor, ook in de Omega-B2 en Vectra-B2 van 2002 en nieuwer..

De Vectra-C V6 heeft altijd een vaste onderste rol, evenals de Cadillac CTS 3.2 V6 (auto op basis van de Omega-B).

Wilem.

weer wat geleerd en gezien.

en echt wim dit is de eerste die ik zo zie, heb ze al van 2002 onderhanden gehad waar het niet in zat.

Terug
Naar boven