• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

distributieketting kapot

Hallo,

Het volgende is mij gebeurd: ik heb een opel corsa sport 1.2 xe van 2002 gekocht met km stand 79149 bijeen niet bovag garage met 3 maanden volledige garantie.

In de eerste 3 maanden had ik pecht eerst sensor van stuurbedrachting kapot, toen de veer van de hoedenplank. In de 4 maand waarin ik maar 700 km had gereden reed ik en opeens viel de auto stil met geen waarschuwing van geluid of lampje.

De anwb zei dat de distibutieketting kapot was en 9 kleppen.

Ik had juist deze auto gekocht omdat men zegt dat zo,n ketting nie zo snel kapot kan gaan of bij heel veel km rijden. Klopt dat?? en wat zou eventueel de oorzaken kunnen zijn.

Ik baal hier enorm van omdat daarna ook nog eens de waterpomp moest vervangen worden.

Ik hoor graag de reactie,s.

Jah die gaan lang mee, MITS de olie gewoon goed ververst wordt wanneer het nodig is.

Onderhoudshistorie checken dus.

Heb het zelf een keer in de werkplaatsgehad, een nieuwe vectra C diesel. olie werdt bij gevuld met lidl of alditroep. maar verder nooit ververst. Het oliefilter was 1 grote teertroep en de ketting gelijder was geknapt. Een hoop werk aan gehad en een dikke rekening kunnen schrijven

Jah die gaan lang mee, MITS de olie gewoon goed ververst wordt wanneer het nodig is.

Onderhoudshistorie checken dus.

Heb het zelf een keer in de werkplaatsgehad, een nieuwe vectra C diesel. olie werdt bij gevuld met lidl of alditroep. maar verder nooit ververst. Het oliefilter was 1 grote teertroep en de ketting gelijder was geknapt. Een hoop werk aan gehad en een dikke rekening kunnen schrijven

als je indd. goed onderhoud gaat het jaren mee.

Volgens mij gaat het zelfs miljoenen km mee.

ik heb een omega a met 2.6 die heeft al 3 ton op zitte en dit is nog steeds zijn eerste ketting.

als je indd. goed onderhoud gaat het jaren mee.

Volgens mij gaat het zelfs miljoenen km mee.

ik heb een omega a met 2.6 die heeft al 3 ton op zitte en dit is nog steeds zijn eerste ketting.

Nee geen kwaal...slecht onderhoud. Die filters zitten op een rot plek en sommige snuggere monteurs hebben dan geen zin om dat filter ook te vervangen.

Nee geen kwaal...slecht onderhoud. Die filters zitten op een rot plek en sommige snuggere monteurs hebben dan geen zin om dat filter ook te vervangen.

[rquote=1864024&tid=142328&author=Fearless]Nee geen kwaal...slecht onderhoud.[/rquote]

Bij de vectra WEL een kwaal, is zelfs terugroep actie voor geweest. Corsa kwaal is het inderdaad niet (zover ik weet)

Ik vind trouwens wel dat dit gewoon onder de garantie moet worden gemaakt. Je mag toch verwachten dat de auto iets langer mee gaat dan 700 km.

[rquote=1864024&tid=142328&author=Fearless]Nee geen kwaal...slecht onderhoud.[/rquote]

Bij de vectra WEL een kwaal, is zelfs terugroep actie voor geweest. Corsa kwaal is het inderdaad niet (zover ik weet)

Ik vind trouwens wel dat dit gewoon onder de garantie moet worden gemaakt. Je mag toch verwachten dat de auto iets langer mee gaat dan 700 km.

Misschien is er wel iets anders aan de hand en heeft de vorige eigenaar bijv. zelf gerommeld aan waterpomp en distributieriem en deze niet goed gemonteerd, waardoor jij nu met de gevolgen zit.

Misschien is er wel iets anders aan de hand en heeft de vorige eigenaar bijv. zelf gerommeld aan waterpomp en distributieriem en deze niet goed gemonteerd, waardoor jij nu met de gevolgen zit.

[rquote=1864179&tid=142328&author=Bug Killer][rquote=1864025&tid=142328&author=2000][rquote=1864024&tid=142328&author=Fearless]Nee geen kwaal...slecht onderhoud.[/rquote]

Ik vind trouwens wel dat dit gewoon onder de garantie moet worden gemaakt. Je mag toch verwachten dat de auto iets langer mee gaat dan 700 km. [/rquote]

Om te zeggen dat het een kwaal is gaat wat te ver.

Terugroep actie was voor de kettingspanner niet de complete ketting. en kettingen gaan lang mee. mits optijd en goede olie word ververst.

Ontopic

Helaas gaan bij de corsa c de kettingen ook wel regelmatig. maar we hebben nog nooit kromme kleppen hierdoor gehad. aleen een ratelend geluid, maar ook bij deze auto's geld vaak dat de olie er lang inzit en niet op peil staat. bij auto's die optijd olie verversen van goede kwaliteit heb ik nog geen ketting hoeven vervangen.[/rquote]

Die Corsatjes c hebben ook snel een klapper ketting met starten als er dunne olie in zit. 10w40 is mooi voor zon blokje.

[rquote=1864179&tid=142328&author=Bug Killer][rquote=1864025&tid=142328&author=2000][rquote=1864024&tid=142328&author=Fearless]Nee geen kwaal...slecht onderhoud.[/rquote]

Ik vind trouwens wel dat dit gewoon onder de garantie moet worden gemaakt. Je mag toch verwachten dat de auto iets langer mee gaat dan 700 km. [/rquote]

Om te zeggen dat het een kwaal is gaat wat te ver.

Terugroep actie was voor de kettingspanner niet de complete ketting. en kettingen gaan lang mee. mits optijd en goede olie word ververst.

Ontopic

Helaas gaan bij de corsa c de kettingen ook wel regelmatig. maar we hebben nog nooit kromme kleppen hierdoor gehad. aleen een ratelend geluid, maar ook bij deze auto's geld vaak dat de olie er lang inzit en niet op peil staat. bij auto's die optijd olie verversen van goede kwaliteit heb ik nog geen ketting hoeven vervangen.[/rquote]

Die Corsatjes c hebben ook snel een klapper ketting met starten als er dunne olie in zit. 10w40 is mooi voor zon blokje.

Klopt hebben wij ook, voor de nieuwere die 5w30 van Mobil. En voor het oude werk de 10w40 ook van Mobil.

Aangegeven wordt dan ook wel de 5w40, maar omdat sommige motortypes nog wel eens problemen krijgen met de wat dunnere olie, gooien wij nog wel eens de dikkere olie er in. Om problemen te voorkomen.

Terug
Naar boven