• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Distributieketting vervangen, ja of nee?

Dan zou die van mij al minstens 4 jaar een rotte ketting hebben en de opel dealer het iedere keer niet vervangen (toen ik nog naar de dealer ging) en een fikse $$$ aan verdienen, dat lijkt me sterk.

@opel-mark wrote:Dan zou die van mij al minstens 4 jaar een rotte ketting hebben en de opel dealer het iedere keer niet vervangen (toen ik nog naar de dealer ging) en een fikse $$$ aan verdienen, dat lijkt me sterk.

Totdat je ketting eraf loopt, wordt het nog duurder :sleeping

een clublid bij ons heeft er een die 50.000 gelopen heeft en die maakte hetzelfde geluid, naar de dealer geweest en er was niks aan de hand

Ik ben sinds een maand nieuw op het forum, het valt me op dat als ik een nieuwe topic plaats, er niet wordt gereageerd. Er wordt sneller gereageerd op (oude) berichten. Ik heb al een hele privé chat met een zeer kundig lid en hij heeft me veel geleerd. Soms is in het openbaar reageren wel leuk, ook om anderen te helpen en zichtbaar te blijven. Ik heet Bas en sleutel sinds een maand aan mijn eigen opel astra H uit 2004. Ik ben echt een Opel-fanaat en rijd nu mijn favoriete auto, alleen zijn er best problemen. Ik heb de cilinderkoppakking vervangen en ik kwam er (te)laat) achter dat ik beter ook de ketting en de hele toestand had kunnen vervangen. Ik heb nu een ratel bij koude start, het duurt een paar seconden en dan is het weer weg. Ook gaat de motor als hij warm is klinken als een diesel en hoor ik een ratel aan de zijkant van de auto. Ik heb de kleppendeksel verwijderd en tot mijn verbazing was de ketting slap. Dat moet dus een spanner zijn of een ketting die opgerekt is. Heeft iemand ook dit probleem en daarna verholpen? Ik hoor graag meer verhalen. Alvast dank, Bas

Terug
Naar boven