• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

distributieriem corsa a c20XE

Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van een corsa A TR met C20XE motor. Trekt super, alleen ik had een vraagje over de distributieriem. Het is mij en de vorige eigenaar onbekend wanneer deze vervangen is (motor komt oorspronkelijk uit een kadett GSI). Is de ditributieriem een vrijloper, met andere woorden, als ie knapt, rijd ik dan niet meteen mijn hele motor in de soep, of is het toch verstandig te wisselen?

grtz.

wouter

Voorkomen is altijd beter als genezen natuurlijk,

maar in autodata staat dat deze motor een interference motor is dus dat ie stuk loopt.

ps: stel je ff voor in het daarvoor bestemde topic.

Erwin

Voorkomen is altijd beter als genezen natuurlijk,

maar in autodata staat dat deze motor een interference motor is dus dat ie stuk loopt.

ps: stel je ff voor in het daarvoor bestemde topic.

Erwin

je motor loot zeker weten stuk!!!

bij twijfel gewoon wisselen en vergeet dan niet meteen de waterpomp te wisselen. anders heb je kans dat die gaat lekken en dan moet je weer alles los halen...

LET OP er zijn 2 verschillende soorten distributie riemen en waterpompen 1 met ronde tanden en 1 met trapezium tanden let er goed op dat je de goeie hebt van beide!!!!!

je motor loot zeker weten stuk!!!

bij twijfel gewoon wisselen en vergeet dan niet meteen de waterpomp te wisselen. anders heb je kans dat die gaat lekken en dan moet je weer alles los halen...

LET OP er zijn 2 verschillende soorten distributie riemen en waterpompen 1 met ronde tanden en 1 met trapezium tanden let er goed op dat je de goeie hebt van beide!!!!!

idd,

is geen vrijloopmotor, minimaal 8 kleppen kapot bij breken van de riem

vervang:

waterpomp

spanrol

looprol

distributieriem

owja, het is trouwens geen pretje om een riem in een corsa te vervangen, je krijgt de waterpomp er niet uit zonder de motorsteun Rechts voor los te halen, en de motor zover mogelijk te laten zakken...

idd,

is geen vrijloopmotor, minimaal 8 kleppen kapot bij breken van de riem

vervang:

waterpomp

spanrol

looprol

distributieriem

owja, het is trouwens geen pretje om een riem in een corsa te vervangen, je krijgt de waterpomp er niet uit zonder de motorsteun Rechts voor los te halen, en de motor zover mogelijk te laten zakken...

Wat veel reacties in zo'n kort tijdsbestek!

Ik ben er erg blij mee, ik wilde eigenlijk altijd al zo'n corsa TR, stoere auto's zijn het zeker met zo'n C20XE erin.

Hij weegt nog steeds maar zo'n 830 kg, dus het is een echt racemonster (als je wilt dan).

Weet iemand ook of het mogelijk is LPG in te bouwen? En zo ja, waar zouden ze dit goed kunnen doen? Ik snap dat ik dan wat vermogen verlies, maar lijkt me dat je met LPG-injectie nog wel wat pk's uit dit blokje kan krijgen? Iemand ervaring met een C20xe blok op LPG?

Ik zal deze week nog even wat fototje plaatsen. Hieronder de gegevens van de auto, misschien kent iemand hem?

een compleet gereviseerde C20XE met o.a.:

DDV chip

MTech SFI vervanger

82 graden thermostaat

F20 5 bak

3,5 Bar Brandstofdrukregelaar

92 graden koelvin schakelaar

Aluminium poelie

Lichter vliegwiel

K&N 57i kit

MTech ombouwset

verstevigde draagarmen met PU rubbers

GSI trekstangen en stabilisatiestang (achteras ook voorzien van Stabi)

GSI tank

zgan GSI radiator met spal fan

2 liter externe brandstofpomp

Dikke, uit een stuk bestaande, 2 liter assen (speciaal laten maken exclusief de homokineten) met 2 liter homokineten en naven.

Calibra Turbo Remmen met gereviseerde klauwen, stalen remslangen en nieuwe blokken

Antracite 15 inch OZ velgen

Tussendempervervanger en nieuwe Orginele einddemper voor de keuring. los mee geleverd supersprint!

ZGAN Kw Variant 3 schroefset

GSI teller met oranje wijzers, klokje met oranje wijzers, kofferbak- en dashbordkastverlichting

GSI stuur

Electrische ramen

witte knipperlichten

achterlichten half donker (maar geven goed licht)

De motor is bij vorige eigenaar op een MAHA bank geweest en levert 164,5 pk en 206 Nm

Het motorblok is compleet gereviseerd. het blok is compleet gereinigd. Het onderblok is gehoond en voorzien van nieuwe z uigers, zuigerveren en lagerschalen. De kop is gevlakt, de kleppen zijn opnieuw ingeslepen, nieuwe klepzittingen. Het blok heeft na revisie ongeveer 15000km gelopen. En inmiddels de motorblok op kenteken als 115KW

Wat veel reacties in zo'n kort tijdsbestek!

Ik ben er erg blij mee, ik wilde eigenlijk altijd al zo'n corsa TR, stoere auto's zijn het zeker met zo'n C20XE erin.

Hij weegt nog steeds maar zo'n 830 kg, dus het is een echt racemonster (als je wilt dan).

Weet iemand ook of het mogelijk is LPG in te bouwen? En zo ja, waar zouden ze dit goed kunnen doen? Ik snap dat ik dan wat vermogen verlies, maar lijkt me dat je met LPG-injectie nog wel wat pk's uit dit blokje kan krijgen? Iemand ervaring met een C20xe blok op LPG?

Ik zal deze week nog even wat fototje plaatsen. Hieronder de gegevens van de auto, misschien kent iemand hem?

een compleet gereviseerde C20XE met o.a.:

DDV chip

MTech SFI vervanger

82 graden thermostaat

F20 5 bak

3,5 Bar Brandstofdrukregelaar

92 graden koelvin schakelaar

Aluminium poelie

Lichter vliegwiel

K&N 57i kit

MTech ombouwset

verstevigde draagarmen met PU rubbers

GSI trekstangen en stabilisatiestang (achteras ook voorzien van Stabi)

GSI tank

zgan GSI radiator met spal fan

2 liter externe brandstofpomp

Dikke, uit een stuk bestaande, 2 liter assen (speciaal laten maken exclusief de homokineten) met 2 liter homokineten en naven.

Calibra Turbo Remmen met gereviseerde klauwen, stalen remslangen en nieuwe blokken

Antracite 15 inch OZ velgen

Tussendempervervanger en nieuwe Orginele einddemper voor de keuring. los mee geleverd supersprint!

ZGAN Kw Variant 3 schroefset

GSI teller met oranje wijzers, klokje met oranje wijzers, kofferbak- en dashbordkastverlichting

GSI stuur

Electrische ramen

witte knipperlichten

achterlichten half donker (maar geven goed licht)

De motor is bij vorige eigenaar op een MAHA bank geweest en levert 164,5 pk en 206 Nm

Het motorblok is compleet gereviseerd. het blok is compleet gereinigd. Het onderblok is gehoond en voorzien van nieuwe z uigers, zuigerveren en lagerschalen. De kop is gevlakt, de kleppen zijn opnieuw ingeslepen, nieuwe klepzittingen. Het blok heeft na revisie ongeveer 15000km gelopen. En inmiddels de motorblok op kenteken als 115KW

115 kw is onmogelijk... de rdw zal dit ook nooit invullen als t n c20xe betreft

c20xe levert 110kw

of t moet een 20xe of een 20xej ( zeldzaam ) zijn...

ikzelf rij een 83er TR, weegt 820kg en is voorzien van 260pk/420nm ( oftwel een c20let, turbo dus ) en staat als 150kw op kenteken

115 kw is onmogelijk... de rdw zal dit ook nooit invullen als t n c20xe betreft

c20xe levert 110kw

ikzelf rij een 83er TR, weegt 820kg en is voorzien van 260pk/420nm ( oftwel een c20let, turbo dus ) en staat als 150kw op kenteken

[rquote=1844430&tid=140715&author=otdh]115 kw is onmogelijk... de rdw zal dit ook nooit invullen als t n c20xe betreft

c20xe levert 110kw

ikzelf rij een 83er TR, weegt 820kg en is voorzien van 260pk/420nm ( oftwel een c20let, turbo dus ) en staat als 150kw op kenteken[/rquote]

Niks is onmogelijk!

Check maar eens kenteken op RDW site: RF-62-BH: 115kw!:o:wors

[rquote=1844430&tid=140715&author=otdh]115 kw is onmogelijk... de rdw zal dit ook nooit invullen als t n c20xe betreft

c20xe levert 110kw

ikzelf rij een 83er TR, weegt 820kg en is voorzien van 260pk/420nm ( oftwel een c20let, turbo dus ) en staat als 150kw op kenteken[/rquote]

Niks is onmogelijk!

Check maar eens kenteken op RDW site: RF-62-BH: 115kw!:o:wors

hmm

ik gaf bij mijn corsa gewoon 150kw aan, en dat vond die al vreemd...

vroeg ook waar de motor uit kwam, ik zeg een calibra

toen zag die idd een 2l turbo met 150kw, toen werd het pas ingevuld

dus sjoerd...denk niet dat je 200kw op kenteken kan krijgen :p

want als dat zo is wil ik t ook ^^

maar ze gaan uit van de motorcode, dus misschien als je er c20leTT van maakt, dat ze t wel geloven ;)

hmm

ik gaf bij mijn corsa gewoon 150kw aan, en dat vond die al vreemd...

vroeg ook waar de motor uit kwam, ik zeg een calibra

toen zag die idd een 2l turbo met 150kw, toen werd het pas ingevuld

dus sjoerd...denk niet dat je 200kw op kenteken kan krijgen :p

want als dat zo is wil ik t ook ^^

maar ze gaan uit van de motorcode, dus misschien als je er c20leTT van maakt, dat ze t wel geloven ;)

@SW16V

Ik woon in Noordhorn, Groningen, redelijk in de buurt dus. Inderdaad komt hij uit Gorredijk, wat weet je nog van mijn corsa? Ken je de oude eigenaar?

LPG is vaak een nono ja, ik heb nog een vw kever (mag ik dat hier zeggen op het forum, of is dat schelden? ;-)) en op het keverforum is dat ook nono. Ik kan me er iets bij voorstellen, voor de puristen, maar ik maak mijn corsa zoals ik hem zelf mooi en leuk vind.

Weet je ook wie dat zou kunnen doen? Tips? Ik hoef niet per se meer vermogen, het moet ook een daily auto worden (15km heen en weer naar groningen elke dag). De kever gaat eruit, is ook op LPG, staat nu in de verkoop...

@SW16V

Ik woon in Noordhorn, Groningen, redelijk in de buurt dus. Inderdaad komt hij uit Gorredijk, wat weet je nog van mijn corsa? Ken je de oude eigenaar?

LPG is vaak een nono ja, ik heb nog een vw kever (mag ik dat hier zeggen op het forum, of is dat schelden? ;-)) en op het keverforum is dat ook nono. Ik kan me er iets bij voorstellen, voor de puristen, maar ik maak mijn corsa zoals ik hem zelf mooi en leuk vind.

Weet je ook wie dat zou kunnen doen? Tips? Ik hoef niet per se meer vermogen, het moet ook een daily auto worden (15km heen en weer naar groningen elke dag). De kever gaat eruit, is ook op LPG, staat nu in de verkoop...

Heb je bij een B corsa meer ruimte voor de riem en waterpomp, dan bij een a corsa?

Lijkt mij dat ik nog redelijk wegkom, ik moet binnenkort de kop er af hebben en de zuigers er uit. Wil alleen de riem lossen, want die zit er nog maar net 5000km op met een nieuwe pomp.

Terug
Naar boven