• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

distributieriem corsa a c20XE

Heb je bij een B corsa meer ruimte voor de riem en waterpomp, dan bij een a corsa?

Lijkt mij dat ik nog redelijk wegkom, ik moet binnenkort de kop er af hebben en de zuigers er uit. Wil alleen de riem lossen, want die zit er nog maar net 5000km op met een nieuwe pomp.

ja bij een B heb je veel meer ruimte... denk 3x zoveel

en, bij een A haal ik ook zo de kop eraf... alleen t spannen van de riem is dan om te huilen :p

ja bij een B heb je veel meer ruimte... denk 3x zoveel

en, bij een A haal ik ook zo de kop eraf... alleen t spannen van de riem is dan om te huilen :p

rode tr zeker? is van een forummer geweest.

maar de riem is te doen... enkel die bout van de spanrol:P en indd de waterpomp is een drama.

rode tr zeker? is van een forummer geweest.

maar de riem is te doen... enkel die bout van de spanrol:P en indd de waterpomp is een drama.

@sw16V o.k. dan, ik probeer namelijk de oude eigenaar te achterhalen (vóór degene van wie ik hem kocht) om te weten te komen bij welke km stand hij de d.riem heeft vervangen! Is er toevallig een topic over mijn nieuwe aanwinst:D;):o? Heb al beetje gezocht maar kon niks vinden...

Noordhorn rijd je vaak langs? Vanuit NoordFriesland naar de stad Groningen?

Als je een kopje koffie wilt, laat het me weten...., wil zo'n LET wel eens zien in een corsa.... Ik schrok al van de C20xe qua optrekken, echt niet normaal en dan is er dus ook nog een die veel meer koppel heeft..... Zou bang van worden denk ik :angel:D

@sw16V o.k. dan, ik probeer namelijk de oude eigenaar te achterhalen (vóór degene van wie ik hem kocht) om te weten te komen bij welke km stand hij de d.riem heeft vervangen! Is er toevallig een topic over mijn nieuwe aanwinst:D;):o? Heb al beetje gezocht maar kon niks vinden...

Noordhorn rijd je vaak langs? Vanuit NoordFriesland naar de stad Groningen?

Als je een kopje koffie wilt, laat het me weten...., wil zo'n LET wel eens zien in een corsa.... Ik schrok al van de C20xe qua optrekken, echt niet normaal en dan is er dus ook nog een die veel meer koppel heeft..... Zou bang van worden denk ik :angel:D

ik heb inmiddels contact gehad met de oude eigenaar (viperdjegts) en het wordt tijd om de distributieriem te vervangen. Ik wil dit laten doen, ik heb al contact gehad met DHZ en die vragen er incl. pomp 387 euro voor. Nu is dat niet om de hoek, denken jullie dat ik het ook gewoon bij de opeldealer kan laten doen of bij "de garage om de hoek"?

Of kent iemand een garage in groningen die veel ervaring heeft met c20xe motoren?

ik heb inmiddels contact gehad met de oude eigenaar (viperdjegts) en het wordt tijd om de distributieriem te vervangen. Ik wil dit laten doen, ik heb al contact gehad met DHZ en die vragen er incl. pomp 387 euro voor. Nu is dat niet om de hoek, denken jullie dat ik het ook gewoon bij de opeldealer kan laten doen of bij "de garage om de hoek"?

Of kent iemand een garage in groningen die veel ervaring heeft met c20xe motoren?

Louwe, o.k. we zullen zien:

Beuners, wie wil op zijn vrije dagje de distr. riem van mijn corsa vervangen voor een leuk bedragje?!

Louwe, o.k. we zullen zien:

Beuners, wie wil op zijn vrije dagje de distr. riem van mijn corsa vervangen voor een leuk bedragje?!

ik wil m best voor je vervangen... alleen woon ook niet echt in de buurt...

in +- 2,5 uur is die in elk geval wel vervangen ( van de week nog van mijn let tr vervangen )

ik wil m best voor je vervangen... alleen woon ook niet echt in de buurt...

in +- 2,5 uur is die in elk geval wel vervangen ( van de week nog van mijn let tr vervangen )

Hey Trpower,

Dank voor het aanbod, maar Leiden is idd niet om de hoek ;-)

Idee wat de kosten zijn aan materiaal? (incl. w-pomp)?

Hey Trpower,

Dank voor het aanbod, maar Leiden is idd niet om de hoek ;-)

Idee wat de kosten zijn aan materiaal? (incl. w-pomp)?

ik heb t bij duparts vandaan, zijn orriginele delen

distributieset kost 129 euro

waterpomp kost 99 euro

immitatie:

distriset 139 euro

pomp 107 euro

dit is via Van Heck ( hier oa rijsbergen of slager automaterialen )

dan zijn de distributiesets van Gates of SKF en de pompen van aquaplus

wil je t nog goedkoper??

dan via www.ebay.co.uk bestellen ;)

ik heb t bij duparts vandaan, zijn orriginele delen

distributieset kost 129 euro

waterpomp kost 99 euro

immitatie:

distriset 139 euro

pomp 107 euro

dit is via Van Heck ( hier oa rijsbergen of slager automaterialen )

dan zijn de distributiesets van Gates of SKF en de pompen van aquaplus

wil je t nog goedkoper??

dan via www.ebay.co.uk bestellen ;)

Terug
Naar boven