• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Distributieriem en waterpomp

Moet de distributie bij zo,n cng al zo vroeg worden vervangen of heeft die auto alweer zoveel km gereden??

Ik heb de 1.6 XEP motor, maar mijn distributie moet pas worden vervangen bij 150000km. Ook bij het vervangen van de distributie hoeft de waterpomp niet te worden vervangen.:o

Volgens schema moet bij onze auto de distributieriem vervangen worden na 90.000 km en dat heeft hij er ruimschoots opzitten. Toen ik het ging controleren in het onderhoudsboekje zag ik volgens mij ook 150.000 km staan bij andere motoren, wellicht dan ook de 1.6 XEP?

Waterpomp hoeft naar ik begreep niet perse te worden vervangen, maar schijnt in verband met slijtage van de distributieriem wel de voorkeur te hebben...

de Z16XEP is een compleet andere motor dan in deze zafira zit. Dus ook een andere vervangingstermijn. En die is gewoon om de 90.000 km.

Onderdeelnummer ben ik nog even niet aan toe gekomen.

Terug
Naar boven