• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

distributieriem interval 120000? klopt dit?

Eeuhh er zijn auto's waarbij een termijn van 200.000km word opgegeven voor de distributie riemen, maar dat zijn ook HEEELLLLEEEEE andere riemen qua formaat en dikte...

Willem

@tijgetje57 wrote:Vind het knap kansloos van Opel dat ze dit zo zeggen. Hou de veilige marges aan zou ik zeggen.

het is niet Opel die dat zegt (zie eerste post TS), maar die specifieke dealer!!

@tijgetje57 wrote:Vind het knap kansloos van Opel dat ze dit zo zeggen. Hou de veilige marges aan zou ik zeggen.

het is niet Opel die dat zegt (zie eerste post TS), maar die specifieke dealer!!

Niet dat Opel zelf lekker bezig is..

Die zegt gewoon voor de Corsa-B en tigra 16V van na 1998 90.000km of 6 jaar terwijl de riem,m span en geleiderollen en waterpomp NIET zijn gewijzigd.

daarvoor was het ook 60.000km of 4 jaar, en die hou ik dan ook lekker aan...

Willem

Niet dat Opel zelf lekker bezig is..

Die zegt gewoon voor de Corsa-B en tigra 16V van na 1998 90.000km of 6 jaar terwijl de riem,m span en geleiderollen en waterpomp NIET zijn gewijzigd.

Willem

@wim-v6 wrote:Niet dat Opel zelf lekker bezig is..

Willem

@wim

waarom is er na 1998 een ander km en leeftijds grens dan die van voor 98

@wim-v6 wrote:Niet dat Opel zelf lekker bezig is..

Willem

@wim

waarom is er na 1998 een ander km en leeftijds grens dan die van voor 98

Ja die vraag heb ik mezelf gesteld, maar ik zou het ook niet weten... systeem is geheel gelijk, gelijke onderdeelnummers, gelijke motor, gelijke manier van hoe de riem loopt etc.

leeftijds verschil gaat meestal met de kilometers mee, 60.000 - 4 jaar / 90.000km - 6 jaar / 120.000km - 8jaar.

alle bij nemen gelijk toe zeg maar. gewoon x1.5 of x2

alles zal zijn reden hebben.

Willem

Ja die vraag heb ik mezelf gesteld, maar ik zou het ook niet weten... systeem is geheel gelijk, gelijke onderdeelnummers, gelijke motor, gelijke manier van hoe de riem loopt etc.

leeftijds verschil gaat meestal met de kilometers mee, 60.000 - 4 jaar / 90.000km - 6 jaar / 120.000km - 8jaar.

alle bij nemen gelijk toe zeg maar. gewoon x1.5 of x2

alles zal zijn reden hebben.

Willem

Bij de V6 motoren is de interval anders omdat de spanrollen op een andere plaats zitten, dat zou schijnbaar beter zijn voor het behoud van de riem.

Bij de V6 motoren is de interval anders omdat de spanrollen op een andere plaats zitten, dat zou schijnbaar beter zijn voor het behoud van de riem.

@botssiee wrote:Bij de Z20leh was het toch wel 8 jaar of 120.000km? of niet?

Misschien is je garage daar wel mee in de war :hmmz

klopt dit is bij ons zo :thumb

@botssiee wrote:Bij de Z20leh was het toch wel 8 jaar of 120.000km? of niet?

Misschien is je garage daar wel mee in de war :hmmz

klopt dit is bij ons zo :thumb

De riem op zich houdt het wel...maar de waterpomp zal veelal de spelbreker zijn...

Kortom speel op safe en vervang iedere 60.000km/4 jaar distr.riem, rollen en wp. .... Of het nou de C20LET, Z20LEL, Z20LER, Z20LET of Z20LEH betreft...

Gr. Frank

De riem op zich houdt het wel...maar de waterpomp zal veelal de spelbreker zijn...

Kortom speel op safe en vervang iedere 60.000km/4 jaar distr.riem, rollen en wp. .... Of het nou de C20LET, Z20LEL, Z20LER, Z20LET of Z20LEH betreft...

Gr. Frank

Terug
Naar boven