• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

distributieriem opel astra

cyberbot

Post weinig
Hoi Allemaal,

Mijn Vrouw Astra H 2005 heeft een nieuw distributieriem gehad toen die 105.263KM gelopen,

nu de auto heeft bijna 2k gelopen, ik wil graag haar distributieriem vervangen voor dat het te laat is,

graag jullie advies, moet het nu of later? waar kan ik dat het best doen?

mijn dank is groot

Hey, dat zijn flinke prijzen ja, als je bedenkt dat de prijzen (voor mijn auto) voor een distributieset tussen de 100 en 150 euro liggen. Zoek maar eens op http://www.mijngrossier.nl, vul je kenteken in en zoek een distributieset.

Er gaat voor een garage natuurlijk wel wat tijd in zitten, daar betaal je voornamelijk voor.

Hey, dat zijn flinke prijzen ja, als je bedenkt dat de prijzen (voor mijn auto) voor een distributieset tussen de 100 en 150 euro liggen. Zoek maar eens op http://www.mijngrossier.nl, vul je kenteken in en zoek een distributieset.

Er gaat voor een garage natuurlijk wel wat tijd in zitten, daar betaal je voornamelijk voor.

dank je wel RISL,

daarom wil ik gewoon een nieuwe riem in doen vodaat de boel af breakt,

ik heb twee prijs gehoord 381 EUro zonder waterpomp en 580 met waterpomp,

ik neem aan dat het duur is of niet?

dank je wel RISL,

@cyberbot wrote:dank je wel RISL,

Als je naar de officieele opel dealer gaat wel, bij een normale garage ben je veel minder kwijt.

Mark

www.astratuningclub.nl

@cyberbot wrote:dank je wel RISL,

Als je naar de officieele opel dealer gaat wel, bij een normale garage ben je veel minder kwijt.

Mark

www.astratuningclub.nl

Opeldealer is duurder omdat het een merkdealer is. Die zijn vaak duurder dan universele garages, maar hebben vaak ook meer kennis van dat merk natuurlijk. En ze gebruiken originele Opel-onderdelen, die zijn duurder dan wat je bij de grossier koopt, ook al is het dezelfde kwaliteit.

Een riem kopen en die bij de opeldealer laten vervangen...ik denk niet dat ze dat zullen doen. Misschien bij een universele garage wel, maar ook dat weet ik niet zeker. Ze moeten natuurlijk wel winst maken ;)

Opeldealer is duurder omdat het een merkdealer is. Die zijn vaak duurder dan universele garages, maar hebben vaak ook meer kennis van dat merk natuurlijk. En ze gebruiken originele Opel-onderdelen, die zijn duurder dan wat je bij de grossier koopt, ook al is het dezelfde kwaliteit.

Een riem kopen en die bij de opeldealer laten vervangen...ik denk niet dat ze dat zullen doen. Misschien bij een universele garage wel, maar ook dat weet ik niet zeker. Ze moeten natuurlijk wel winst maken ;)

dank je wel RISL, bedoel je dat ik zelf de riem kop en bij een garage laten vervangen?

Opel-Martk waarom is de Opel dealer als een normaal garage? ik bedoel is er iets speciaal aan de dealer?

dank je wel RISL, bedoel je dat ik zelf de riem kop en bij een garage laten vervangen?

Opel-Martk waarom is de Opel dealer als een normaal garage? ik bedoel is er iets speciaal aan de dealer?

Hoi Wim,

ja er is een history maar er is nergens gemeld dat een Riem is vervangen,

maar wil veel airco,motor.... onderhoud,

ik ga vanuit dat die nooit vervangen is?

Hoi Wim,

ja er is een history maar er is nergens gemeld dat een Riem is vervangen,

maar wil veel airco,motor.... onderhoud,

ik ga vanuit dat die nooit vervangen is?

hello RISL,

dank je wel, helaas op mijn grossier zie ik dat niet omdat ik geen account heb, en alleen garagae mogen een account hebben,

is er ander moegelijkheid?

hello RISL,

dank je wel, helaas op mijn grossier zie ik dat niet omdat ik geen account heb, en alleen garagae mogen een account hebben,

is er ander moegelijkheid?

Nog ff wat laatste info...

Leasebedrijven hebben vaak contracten lopen met dealers voor het onderhoud van het wagenpark

en als leaserijder moet je er natuurlijk ook voor dokken, dus worden de onderhoudsintervallen meestal wel goed aangehouden :D

het zit immers bij de prijs inbegrepen

Als je weet bij welke dealer hij is onderhouden kun je bij hun de onderhoudshistorie opvragen

MvG Mario

Nog ff wat laatste info...

Leasebedrijven hebben vaak contracten lopen met dealers voor het onderhoud van het wagenpark

en als leaserijder moet je er natuurlijk ook voor dokken, dus worden de onderhoudsintervallen meestal wel goed aangehouden :D

het zit immers bij de prijs inbegrepen

Als je weet bij welke dealer hij is onderhouden kun je bij hun de onderhoudshistorie opvragen

MvG Mario

ex lease auto's hebben een onderhouds history, kan je nazoeken.

geen onderhoudsboekje erbij, of dealer informatie vanwaar hij in onderhoud is geweest??

Willem

Terug
Naar boven