TedMechanic
Post weleens wat
origineel gepost door Famempeters
een distributie riem als reserve ????????
hoe doe je dat als hij onder weg breekt ????
het is niet het ouderwetse v snaartje van de dynamo hup eff een andere er om .
en het is zeker geen 20 min werk maak er anderhalf tot 2 uur van .
en zeker vervangen loop/spanrol en liefst je waterpompje mee vervangen voor die € 60 wil je niet weer aan de gang gaan.
Let op bij enkele distributie kits zit een vervangbout(gebolde tork als vervanger zeskant sl 13) gebruik die wel anders loopt de zooi aan (ervaring mee STOM HE )
bert
bert
Die riem ligt er zo op hoor, ik heb maar een ouwe Corsa he. Geen spanrollen, geen looprollen, kwestie van v-snaar eraf, distributiekapjes eraf, krukaspoulie los, riem eraf trekken, nieuwe erop alles terug bouwen en klaar. Waterpomp lekker vanaf blijven als die lekt of geluid maakt. Heb niet meer nodig dan een sleuteltje 10, 13 en een goede kruissleutel met een eventueel verlengstuk.
Het is heus niet de eerste keer dat ik een riempje vervang hoor.
een distributie riem als reserve ????????
hoe doe je dat als hij onder weg breekt ????
het is niet het ouderwetse v snaartje van de dynamo hup eff een andere er om .
en het is zeker geen 20 min werk maak er anderhalf tot 2 uur van .
en zeker vervangen loop/spanrol en liefst je waterpompje mee vervangen voor die € 60 wil je niet weer aan de gang gaan.
Let op bij enkele distributie kits zit een vervangbout(gebolde tork als vervanger zeskant sl 13) gebruik die wel anders loopt de zooi aan (ervaring mee STOM HE )
bert
bert
Die riem ligt er zo op hoor, ik heb maar een ouwe Corsa he. Geen spanrollen, geen looprollen, kwestie van v-snaar eraf, distributiekapjes eraf, krukaspoulie los, riem eraf trekken, nieuwe erop alles terug bouwen en klaar. Waterpomp lekker vanaf blijven als die lekt of geluid maakt. Heb niet meer nodig dan een sleuteltje 10, 13 en een goede kruissleutel met een eventueel verlengstuk.
Het is heus niet de eerste keer dat ik een riempje vervang hoor.