• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

distributieriem vraag

spekkie35

Post weinig
weet iemand of bij deze motors veel schade is na geknapte distributieriem,of aleen de riem zoals bij sommige motors van opel..

vectra b x1.6xel

hoor het wel:vertag

is namelijk 5 jaar oud maar heeft nog maar 60.000 gelopen op deze riem vandaar.

Vervangen,

De riem mag maar 4 jaar of 60.000 km mee.

Zit dus aan zijn limiet.

En ja bij knappen heb je schade aan de motor.

jep . . . bij knappen rammelen je zuigers tegen je kleppen aan . . . en dan is alles verrot

dus als een razende die riem vervangen.

Vervangen,

De riem mag maar 4 jaar of 60.000 km mee.

Zit dus aan zijn limiet.

En ja bij knappen heb je schade aan de motor.

Idd, wat arjontje zegt. 4jaar of 60dkm.

Te lang/veel stilstaan betekent uitdrogen en scheurtjes en daarmee vergroot risico op knappen.

Verder kan je er bij alle hoge compressie motoren vanuit gaan dat het interferentieblokken zijn.

De compressie is te herkennen aan de X achter de motorinhoud. Hoe hoger de letter, hoe hoger de compressie.

Interferentieblok betekent dat de kleppen zo ver omlaag komen dat de zuiger ze kan raken, en je kan er vanuit gaan dat bijna op elk moment wel een klep openstaat en je dus eigenlijk altijd schade hebt als je met zo'n blok een riem laat knallen.

jep . . . bij knappen rammelen je zuigers tegen je kleppen aan . . . en dan is alles verrot

dus als een razende die riem vervangen.

Idd, wat arjontje zegt. 4jaar of 60dkm.

Te lang/veel stilstaan betekent uitdrogen en scheurtjes en daarmee vergroot risico op knappen.

Verder kan je er bij alle hoge compressie motoren vanuit gaan dat het interferentieblokken zijn.

De compressie is te herkennen aan de X achter de motorinhoud. Hoe hoger de letter, hoe hoger de compressie.

Interferentieblok betekent dat de kleppen zo ver omlaag komen dat de zuiger ze kan raken, en je kan er vanuit gaan dat bijna op elk moment wel een klep openstaat en je dus eigenlijk altijd schade hebt als je met zo'n blok een riem laat knallen.

ik heb laast bij mij ook de reim vervangen zat ook aan zijn limit ik was all in 200,- euries kwijt inclusief waterpomp en alle rolle

ik heb laast bij mij ook de reim vervangen zat ook aan zijn limit ik was all in 200,- euries kwijt inclusief waterpomp en alle rolle

Net een afspraak gemaakt voor maandag de 22ste, dan word de distributieriem en de rest vervangen.

Kostenplaatje tussen de 240 en 260 euro's incl.

yep de hele handel word vernieuwd...leek me wel verstandig kan je tenminste weer vertrouwd rijden voor de eerste 4 jaar:D

Terug
Naar boven