• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Distrubitieriem ook waterpomp vernieuwen? x17DT isuzu

astraTD

Forumbewoner
Beste,

bij 401.000km heb ik de distrubitieriem, waterpomp, rollen vernieuwd.

Hij zit op de grens en morgen word het zooitje vernieuwd, maar alleen de vraag moet ik weer alles laten vernieuwen of is alleen de distrubitieriem voldoende?

Alleen het riempje kost 40,- en de hele muk erbij zit je over de 200,-..

Als een waterpomp kapot zou gaan is niet het hele blok kapot of wel?

Omdat ik andere auto's ook de kans wil geven om een mooie kmstand te laten behalen :jerry

Welke precies ben ik nog niet over uit, maar word wel een Mercedes ligt eraan wat ze beslissen binnenkort in Denhaag.

Waterpomp zit op de multiriem, dus hoeft er niet af.

De rollen zijn van staal ipv kunstof, dus die hoeven vermoedelijk ook niet

Als waterpomp kapot gaat, brengt schade met zich mee ? kan je wel met een kapotte waterpomp door rijden?

Ik zou ook de loop/span rollen me vervangen.

En met een kapotte waterpomp zou ik niet doorrijden kan veel schade veroorzaken.

Moet dat of is dat uit voorzorg?

Ben toch niet meer ver plan om er nog 120.000km mee te rijden.

Maar aangezien dat ik hem nu hard nodig heb, wil ik wel voor 40,- de riem laten vernieuwen.

Meer uit voor zorg, omdat de spanning veranderd kan het zijn dat de rol het begeeft.

Maar als je er niet zolang mee door wil zou ik het ook wel aandurven.

totdat de motor aan puin loopt door een kapotte rol,

Of je nou metalen of Kunstof rollen hebt, het zwakste punt is nog altijd het lager, en niet de Rol..

Distriset Kompleet kost rond de 100 euro..

Dan nog monteren..

Willem

100,- valt nog mee voor een setje, dat heb ik er wel voor over.

Monteren laat ik door een vriend doen, dus dat zit wel goed.

Ouwe afgetrapte TAXI!!! :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry

Liefst zo'n Creme witte inport uit duitsland met 9ton op de klok (300D zonder turbo uiteraard)

Willem

Beter 9ton als 2ton :thumb

Maar ik wil voor een w124 300TDT turbo station kijken. Liefst dan eentje wat fatsoenlijk is om gebouwd 93/94/95er model, op 86 onderstel.

Helaas weinig op de markt meeste allemaal sedan uitvoeringen, wat voor mij onpraktisch is.

Maar eerst Denhaag afwachten, geen zin om 450 op de 3maand af te tikken voor een 1600kg zware diesel.

Terug
Naar boven