• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Distubitieriem Astra F 1.7DT (TDS)

Haha, een oud topic van mij nog ;)

Maar goed riem is bij 4ton toen vervangen en zit nu op de 90.000km grens graag wil ik dit nog uitstellen paar weken.

Stel hij breekt is het dan een vrijloper of draait het blok in de soep?

meen dat ze om de 150.000 moeten? Werk zelf bij de dealer, heb er veel voorbij zien komen maar nog nooit gebroken gezien

150.000 lijkt me veel. aan gezien de eerdere topics.

Maar mijn precieze vraag is: Stel de riem knapt is er dan schade of niet?

Bij DTL is die ooit eens gesprongen, motor wou niet meer starten, nieuwe riem erop en hij liep als een zonnetje.

Geld dit ook bij de X1.7DT :hmmz

Volgens mij is de X1.7TD (TDS) GEEN vrijloop motor, dus volgens mij is motorschade zo goed als gegarandeerd ;)

even voor de goede orde, het is de X17TD en niet DT toch?

Gaat om me huidige wagen TDS (X1.7DT). hij is toen bij 401.000km vervangen.

opeldieselmotor 1.7DTL is wel een vrijloper, zelf toen mee gemaakt paar jaar terug.

Als de TDS geen vrij loper is ga ik hem toch vervangen de volgende week.. word een duren week apk en dat nog eens erbij.

Maar als iemand kan bevestigen of het een vrijloper is ja of nee, kan ik het nog uit stellen.

Terug
Naar boven