Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Welkom op het nieuwe Opel-forum!
We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum
sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.
Wat is er nieuw?
Sneller en moderner forum
Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
Betere zoekfunctie
Volledig geschikt voor mobiel en tablet
Wat is er verhuisd.
De bestaande forumstructuur
Topics en reacties (waar mogelijk)
Gebruikersaccounts
Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig
‘wachtwoord vergeten’.
Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.
Wat vragen we van jou?
Neem even de tijd om rond te kijken
Vul je profiel aan indien nodig
Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum
“Downloads – Discussie en Ondersteuning”
Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Of een Holden V8 derin,dan kan de kap wel gewoon dicht ipv...van oude zuipende carby v8...Technisch gezien vind ik het een achteruit gang om een injectie auto terug naar carby te bouwen..
Het originele stuursysteem zit der nog op en der is gewoon geen plaats voor een uitlaat..Dan moet je echt vakman zijn,hoogst waarschijnlijk zit het knelpunt in de uitlaat um in de bestuurders kant tussen stuurhuis en blok en een chev heeft daar ook nog eens een oliefilter zitten...Dus troubles genoeg omtrent een fatsoenlijke uitlaat te maken...
Teminste ik zit nu de zaak ook bij mij te bekijken hoe het aan te pakken en de uitlaten worden de grootste problemen,vanwege de kleine motorruimte.
Het originele stuursysteem zit der nog op en der is gewoon geen plaats voor een uitlaat..Dan moet je echt vakman zijn,hoogst waarschijnlijk zit het knelpunt in de uitlaat um in de bestuurders kant tussen stuurhuis en blok en een chev heeft daar ook nog eens een oliefilter zitten...Dus troubles genoeg omtrent een fatsoenlijke uitlaat te maken...
Teminste ik zit nu de zaak ook bij mij te bekijken hoe het aan te pakken en de uitlaten worden de grootste problemen,vanwege de kleine motorruimte.
Ze hebben voor die blokken allerlei uitlaatsprutstukken(ook naar voren gericht!), en oliefilter kan ook gewoon ergens
je hebt heel veel verschillende uitlaatspruitstukken voor ja.
GSE, misschien het idee om de uitlaatspruitstukken van een diplomat v8 te pakken? ik weet niet of deze op dat blok van jou passen. maar zal een goede optie zijn...
of van die universele kopen uit amerika en die vermaken, dat heb ik ook gedaan... ik zal is kijken of ik daarvan nog foto's heb...
Had het originele kogelkringloop stuursysteem moeten wijken voor een direct stuurhuis,het is gewoon te groot en lomp,ik heb zelf nu een Holden V8 hier liggen op de vooras en als ik 2 dikken blokken neem die de langsliggers moeten voorstellen,dan moet je toch echt vakman zijn om een uitlaat tussen stuurhuis en blok te krijgen...
Egaal welk spruitstuk je neemt:je moet vroeg of laat toch langs het stuurhuis en het blok...
Ik zie liever het originele stuursysteem,alleen ik zal toch een ander stuurhuis moeten nemen puur vanwege plaats gebrek.
En het nadeel van een Chevy is dat ze de oliefilter ook nog in die hoek hebbben zitten,als deze niet te verplaatsen is,dan ben je een knappe kerel om daar 1 uitlaat tussen te krijgen.
Ik moet in principe mijn uitlaat spruistukken in spiegelbeeld opnieuw laten maken en dan de startmotor naar de andere kant verzetten...Als ik dan een direct stuurhuis neem (wat ik al klaar heb) dan heb ik nog niet veel ruimte over maar dan is het te doen.
Ik zou die ruimte waar de pijp moet lopen tussen blok oliefilter en stuurhuis wel eens willen zien...Der zal geen 0,5cm speling tussen zitten.
Der zijn al meer mensen op deze problemen gestuit met inbouw van V8 in een Monza/Senator:
Persoonlijk vind ik deze ombouw,veel professionelere dan zo,n oude prehistorische V8 met carby in een Monza te hangen en dan als oplossing een bult op de kap lassen..het had ook anders gekunt dat weet ik zeker..Maar evengoed respect voor de inbouw,maar mijn afwerking had der anders uitgezien,of injectie blok of oplossing voor die carby,maar ik vind dit zo...Beun de beun uitzien.