• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

dit is mijn monza v8

jep, daarom kijken naar uitlaat spruitstukken van een diplomat B v8. deze heeft die v8 monza er ook op zitten.

en net wat louwe zegt. ik heb ook al mensen gezien die de uitlaten zelfs door de binnenschermen heeft laten gaan.

ik ben ook benieud naar de voortgang van het project gse. heb al een stukkie op het bigopelsforum gezien. ondanks dat ik monza geen mooi model vind, vind ik de ombouw prachtig.:thumbup

hier wat foto's bij de commodore:

DSCF4036.jpg

DSCF4037.jpg

DSCF2367-1.jpg

DSCF2368-1.jpg

DSCF2369.jpg

DSCF2370.jpg

DSCF2373-1.jpg

DSCF2374-1.jpg

DSCF2379.jpg

DSCF2380.jpg

Ik weet of dit waarheid of fantasie is:

Ik had laaste een lasser hier die als beroep zelfstandig lasser is..Ik vertelde hem over de Holden V8 Monza plannen,en vertelde hem dat ik zelf een spruitstuk aan het lassen kwam,zijn eerste reactie was:

Begin der niet aan omdat het vroeg of laat kapot gaat vanwege materiaal spanningen,de lassen zijn dikker als de pijpjes/bochtjes en zetten meer uit wat vroeg of laat tot scheuren gaat leiden..

Ik kan me der wel iets bij voorstellen,maar ik heb al zoveel spruitstukken die uit bochtjes pijpjes gemaakt zijn gezien,en heb eigenlijk nooit gehoort van scheuren in de pijpen zelf.

Originally posted by GSE

Ik weet of dit waarheid of fantasie is:

Ik had laaste een lasser hier die als beroep zelfstandig lasser is..Ik vertelde hem over de Holden V8 Monza plannen,en vertelde hem dat ik zelf een spruitstuk aan het lassen kwam,zijn eerste reactie was:

Begin der niet aan omdat het vroeg of laat kapot gaat vanwege materiaal spanningen,de lassen zijn dikker als de pijpjes/bochtjes en zetten meer uit wat vroeg of laat tot scheuren gaat leiden..

Ik kan me der wel iets bij voorstellen,maar ik heb al zoveel spruitstukken die uit bochtjes pijpjes gemaakt zijn gezien,en heb eigenlijk nooit gehoort van scheuren in de pijpen zelf.

Geen RVS gebruiken voor je spruitstuk, maar gewoon koolstofstaal, bij voorkeur TIG lassen en je lascap en doorlassing niet dikker maken dan strikt noodzakelijk, en dan valt het allemaal wel mee met die scheuren.

Bovendien lange tijd op bedrijfstemperatuur rijden gloei je de spanning er ook uit, mag je alleen nadat je stopt het spruitstuk niet te snel laten afkoelen, dus uitlaatisolatie is in deze een toppertje :thumbup

Weet niet hoe ik weer bij dit topic uitgekomen ben maar:

Die Monza staat nog steeds op marktplaats (opnieuw denk ik)

Maar het is onmogelijk om met je originele stuurhuis een uitlaat te maken puur vanwege het feit:

166dmdg.jpg

orv4b9.jpg

JE MOET EEN ANDER STUURHUIS NEMEN vanwege ruimte:

Ik zal wel eens wat foto,s maken de spruitstukken zijn nu klaar en dan kan ik je laten zien dat je 1/2cm ruimte hebt tussen de chassiebalk en de spruitstukken..

Die Monza word telkens aangeboden met de woorden iets werkt en dan duikt der ergens het woord uitlaat/uitlaten op en dan weet ik wel hoe laat het is...

Je kunt de spruitstukken niet passen krijgen met het kogelkringloop systeem der is gewoon geen plaats....

Terug
Naar boven