• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dit kan nooit goed zijn

Turbo surge is iets wat de turbo extra belast, hierdoor krijgt het lagerwerk meer op zijn kloten...

een turbo die vrij kan uitdraaien heeft daar minder last van en zal daardoor langer mee gaan..

De turbo word geforceerd afgeremd doordat de gasklep gesloten word, en dat is belastend..

jij knapt er ook niet van op als je iedere keer volgas tegen een gesloten deur aan loopt...

een Dumpvalve laat in dit geval de lucht door stromen via de klep, naar buiten waardoor de turbo netjes kan afremmen op eigen kracht, hierdoor heb je inderdaad minder turbo lag, maar het is ook wel het behoud van de turbo...

maargoed als het kapot gaat is niet erg, als je maar stoer klinkt he...

Willem

zo klinkt de mijne ook! is als je originele dv niet meer werkt of compleet afgesloten is en er ook geen andere dv op zet dan komt de turbo druk uit je lucht filter weer. mooiste geluid vind ik en veel meer nekkendraaiers dan met een dv ;) alleen wel een turbo gatje maja dat neem ik voor lief op de straat met race gaat de forge erop

Turbo surge is iets wat de turbo extra belast, hierdoor krijgt het lagerwerk meer op zijn kloten...

een turbo die vrij kan uitdraaien heeft daar minder last van en zal daardoor langer mee gaan..

De turbo word geforceerd afgeremd doordat de gasklep gesloten word, en dat is belastend..

jij knapt er ook niet van op als je iedere keer volgas tegen een gesloten deur aan loopt...

een Dumpvalve laat in dit geval de lucht door stromen via de klep, naar buiten waardoor de turbo netjes kan afremmen op eigen kracht, hierdoor heb je inderdaad minder turbo lag, maar het is ook wel het behoud van de turbo...

maargoed als het kapot gaat is niet erg, als je maar stoer klinkt he...

Willem

zo klinkt de mijne ook! is als je originele dv niet meer werkt of compleet afgesloten is en er ook geen andere dv op zet dan komt de turbo druk uit je lucht filter weer. mooiste geluid vind ik en veel meer nekkendraaiers dan met een dv ;) alleen wel een turbo gatje maja dat neem ik voor lief op de straat met race gaat de forge erop

-offtopic Leuk dat jij jezelf associeert met straatracen. Helaas is straatracen verboden in Nederland en nog een tip, dit is een openbaar forum.

Dus de leden zijn niet de enige die dit forum doorlezen. -offtopic

:kewlpics Wel vind ik het persoonlijk een leuke filmpje, heb hem dan ook 2x gezien.

-offtopic Leuk dat jij jezelf associeert met straatracen. Helaas is straatracen verboden in Nederland en nog een tip, dit is een openbaar forum.

Dus de leden zijn niet de enige die dit forum doorlezen. -offtopic

:kewlpics Wel vind ik het persoonlijk een leuke filmpje, heb hem dan ook 2x gezien.

Jah ik gebruik mijn coupe turbo ook om maar mee naar het werk te rijden :jerry

Is idd een tof filmpje zitten er een paar stevige beestjes tussen :D :D

Jah ik gebruik mijn coupe turbo ook om maar mee naar het werk te rijden :jerry

Is idd een tof filmpje zitten er een paar stevige beestjes tussen :D :D

ik wou net zeggen er mag toch zoveel niet, iedereen doet wel is een keertje iets wat verboden is ;)

er gaat zelfs een hele docu over komen op de tros of kro die zijn meegeweest op automaxx en ook daar die nacht. komt 30 oktober op tv als het goed is.

ik wou net zeggen er mag toch zoveel niet, iedereen doet wel is een keertje iets wat verboden is ;)

er gaat zelfs een hele docu over komen op de tros of kro die zijn meegeweest op automaxx en ook daar die nacht. komt 30 oktober op tv als het goed is.

Terug
Naar boven