• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dit kan nooit goed zijn

aan elke turbo komt een eind...

maar is er ooit een onderzoek gedaan dat het zo slecht is dan?

als je nadenkt is het misschien nog beter ook... zeg dat een turbo 10.000 toeren draait op volle druk en ik laat me gas los en de overtollige druk remt de schoep 4000 toeren af dan maakt die ff 6000 toeren in plaats van 10.000 dat is alleen maar beter voor de lagers dan minder toeren minder slijtage ;)

ik vind het onzin als mensen zeggen turbo gaat er stuk door want ik rij al 3jaar nu met deze turbo getuned op 1.1 bar constant en 1.4bar overboost zonder een dumpvalve dagelijks en aan me vermogen kun je wel zien dat hij nog prima werkt.

aan elke turbo komt een eind...

maar is er ooit een onderzoek gedaan dat het zo slecht is dan?

als je nadenkt is het misschien nog beter ook... zeg dat een turbo 10.000 toeren draait op volle druk en ik laat me gas los en de overtollige druk remt de schoep 4000 toeren af dan maakt die ff 6000 toeren in plaats van 10.000 dat is alleen maar beter voor de lagers dan minder toeren minder slijtage ;)

ik vind het onzin als mensen zeggen turbo gaat er stuk door want ik rij al 3jaar nu met deze turbo getuned op 1.1 bar constant en 1.4bar overboost zonder een dumpvalve dagelijks en aan me vermogen kun je wel zien dat hij nog prima werkt.

enigste minpunt is meer turbo lag verder heb je gewoon een dik geluid waar iedereen ze mond van open gaat staan en hun nek van verdraait

enigste minpunt is meer turbo lag verder heb je gewoon een dik geluid waar iedereen ze mond van open gaat staan en hun nek van verdraait

wat gaat er nou stuk dan??? zoals ik al zei 3 jaar stage 3.5 getuned en geen enkel probleem en nog steeds 305pk en 507nm koppel.

t is gewoon een dik geluid dus ik snap niet waarom je zo moeilijk hier over moet doen zonder keiharde feiten

wat gaat er nou stuk dan??? zoals ik al zei 3 jaar stage 3.5 getuned en geen enkel probleem en nog steeds 305pk en 507nm koppel.

t is gewoon een dik geluid dus ik snap niet waarom je zo moeilijk hier over moet doen zonder keiharde feiten

ja oke je heb altijd gevallen van alles... las ook wel is dat na een jaar een turbo over was terwijl ze gewoon alles standaard reden.

soms moet je denk ook gewoon geluk hebben met hoe de staat is het blijft allemaal massa productie dus er kunnen altijd wat rotte appels tussen zitten

ja oke je heb altijd gevallen van alles... las ook wel is dat na een jaar een turbo over was terwijl ze gewoon alles standaard reden.

soms moet je denk ook gewoon geluk hebben met hoe de staat is het blijft allemaal massa productie dus er kunnen altijd wat rotte appels tussen zitten

We hebben gelukkig nooit Z20LET's voor grote reparaties in de schuur hier (alleen maar!!!!) dat wil al genoeg zeggen denk ik....

er staat er nu weer een op de Brug..... Motor kaal

willem

We hebben gelukkig nooit Z20LET's voor grote reparaties in de schuur hier (alleen maar!!!!) dat wil al genoeg zeggen denk ik....

er staat er nu weer een op de Brug..... Motor kaal

willem

@royv10 wrote:wat gaat er nou stuk dan??? zoals ik al zei 3 jaar stage 3.5 getuned en geen enkel probleem en nog steeds 305pk en 507nm koppel.

hoe zeker weet je dat je er geen 1 hebt?

c20let en z20let hebben standaard een interne dv toch?

die hoor je niet afblazen maar doet dat wel.

wat je hoort zonder of met een dv met te weinig cappaciteit is een chitter/ chatter in de inlaat, hierdoor gaat idd turbo eerder stuk, (eerder speling op de lagers van het asje)

met mijn eigen forge dv deed mijn turbo tr dat ook, nu ik een grotere dv van freek heb geleend niet meer.

@royv10 wrote:wat gaat er nou stuk dan??? zoals ik al zei 3 jaar stage 3.5 getuned en geen enkel probleem en nog steeds 305pk en 507nm koppel.

hoe zeker weet je dat je er geen 1 hebt?

c20let en z20let hebben standaard een interne dv toch?

die hoor je niet afblazen maar doet dat wel.

wat je hoort zonder of met een dv met te weinig cappaciteit is een chitter/ chatter in de inlaat, hierdoor gaat idd turbo eerder stuk, (eerder speling op de lagers van het asje)

met mijn eigen forge dv deed mijn turbo tr dat ook, nu ik een grotere dv van freek heb geleend niet meer.

@sebastiaan

dat weet ik omdat ik hem heb afgesloten zelf...

jou forge had dan een te stuggere veer voor jou druk daardoor kreeg je chatter omdat die niet/niet goed open ging en met de andere dv wel omdat de veer minder stug was dan

Terug
Naar boven