@giuliettaevo wrote:@frank de jonge wrote:10 of 2005 turboblokken gehad hebben zegt niks over het verstand ervan hebben zoals een monteur die dagelijks aan die techniek werkt. Willen, Carlo en alle anderen zitten goed. Zoals je er nu mee rijdt is gewoon kwestie van afwachten wanneer die turbo bezwijkt.
En alle oudere auto's die geen DV hebben? Ik heb een Alfa 75 1.8Tb gehad met bijna 3 ton op de klok waar de originele turbo nog op zat en die deed het ook nog prima. En die auto heeft origineel geen dumpvalve... En zo zijn er veel meer oudere auto's, kijk oa maar eens naar een Audi Quattro coupe ( voor jullie beginnen over hoe waardeloos Alfa's zijn..

). Het is zeer zeker slecht voor de opspoeltijd om er geen te hebben maar zo drastisch als jullie zeggen hoeft het niet te zijn hoor, zeker niet bij de relatief originele auto's.
Overigens ben ik het met bovenstaande monteurverhaal niet eens. Ik ken jongens zat die monteur zijn maar er niet bovengemiddeld verstand van hebben ook al werken ze er al dik 10 jaar mee. Helaas zijn de meeste monteurs goed in het snel wisselen van onderdelen en houdt het daar mee op. Hierbij doel ik natuurlijk niet op genoemde personen, die ken ik immers niet.

Jongens die zelf blokken ombouwen naar turbo en hierbij zelf de turbo's uitzoeken en dat soort dingen hebben over het algemeen wat meer verstand van de dingen als een normale monteur bij een dealer of garage.
Dat betreft in deze gevallen Turbo's die dus ontwikkeld zijn voor systemen zonder DV, vaak kogellager turbo's.
de turbo's welke voor DV's ontwikkeld zijn zijn ook fijngevoeliger turbo's met glijlagers en meer fijnafstelling om maar meer omwentelingen te kunnen maken...
voor deze turbo's is het een ander verhaal...
Een R5 Alpine / GT turbo heeft standaard ook geen DV, maar als je op MAX drukken gaat rijden lopen deze turbo's toch echt Veel sneller kapot zonder DV. scheelde meestel 2/3 van de kilometers wat ze langer heel bleven...
op Circuit getest!!!
Willem