• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

dodelijk ongeval op ciquit zandvoort

origineel gepost door nielss

Met 80 km/h een rondje over het circuit rijden, is heel iets anders

als racen hoor...

Heeft mijn zusje ook een keer als bedrijfs-uitje gedaan...

Als dit op de openbare weg gebeurt kun je ook wel zeggen dat dat het risico

is van auto rijden....

Echt super erg dit!

Groeten,

Niels

Ook op openbare weg is het een risico. Uiteraard.

Maar het is wel gebeurd in een formule rauto. Niet in een auto voor de straat.

Je hoort mij toch ook niet zeggen dat het daardoor minder tragisch is of dat het daardoor ze eigenschuld is..

Feit blijft wel dat het gebeurd is in een auto die voor de competitie/race gemaakt is. Niet in een auto voor de openbare weg. Of ' ie nou 30 of 300 reed dat maakt niet uit. Het is een aangepaste / gemodificeerd voertuig, op een circuit.. Ofwel, een speciale auto.

Lezen blijft blijkbaar wel lastig voor sommige..

Jeremy, het is wel gebeurt met een racewagen op een circuit, daar heb je gelijk in, maar je kan je afvragen of het onder race/sport valt of niet.

Gezien de snelheden en bedoellingen van dit soort dagen is het meer een proeven van ipv het uitoefenen van.

Bij het uitoefenen van de sport zelf liggen de snelheden veel hoger en is er competietieverband, wat je nu dus niet hebt.

Je mening wijkt dus wat af van de rest en dat mag, persoonlijk vindt ik het geen discussie waard wie nu gelijk heeft.

Eind vorig jaar is onze afdeling ook voor zo'n dagje naar het circuit geweest.

Omdat ik nog niet in vaste dienst ben mocht ik net mee.

Nu werk ik bij die andere importeur.

Nu zijn wij als collega's allemaal van mening dat een gas pedaal nietvoor niks in een auto zit. en dat je dat moet gebruiken waar het voor gemaakt is.

Er werd die dag stevig gereden. in de gesloten auto's wordt het tempo van de langzaamste gereden.

Maar nadat ze met een clio hadden gereden viel het tempo van de mini toch wel mee.

Ik kan me niet voorstellen dan men met een open auto als organisatie risico's gaat nemen.

Als je dan hoort dat de auto spontaal in de brand is gegaan.

is mijn eerste gedachte benzine gezien de snelheid waar eea mee gebeurt.

Volgens mij teken je een vrijwaring voor de verzekering, maar dit sluit technische gebreken niet uit.

Iemand die een rondje cruised in een ff neemt bij wijze van evenveel risico als iemand die de trap naar het pitsdak neemt.

op de trap kun je ook op je bek gaan.

Theun

Henk, ok op zo'n manier.

Dank voor je uitleg. Het is idd geen discussie waard wie nu gelijk heeft. Is mijn bedoeling ook niet. Dacht alleen het verband te kunnen leggen en zien wellicht.

Terug
Naar boven