• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Doffe koplampen

na een drukke periode van examens en werk eindelijk eens wat rustiger!

heeft iemand al resultaat met koperpoets en de doffe koplampen?

Grtjs Chris-GTS

Ik ga er morgen mee aan de slag.

Mijn voordeel is dat ik een extra setje koplampen heb liggen , dus niet uit m'n eigen vec !

origineel gepost door speaker

Mijn voordeel is dat ik een extra setje koplampen heb liggen , dus niet uit m'n eigen vec !

Je wilt toch niet zeggen dat je alleen daarvoor dat setje hebt aangeschaft ??

okey dan wens ik je veel suc6! we zien de foto's wel komen!

maak er anders ff en HOW TO over!

Grtjs Chris-GTS

origineel gepost door ahrend

Nee Ahrend !!

origineel gepost door ahrend

Nee Ahrend !!

Da snapte ik ook wel king:,maar ik dacht misschien licht ie nou per ongeluk een tipje vd sluier op :angel

Waarom denk je dat ik alleen 'nee Ahrend' zeg ....
eusa_silenced.gif

Werk%20in%20uitvoering.jpg

:angel

Als je kunststof eerst met korrel 2000 of 2500 schuurt, hoef je

minder te polijsten. Nat schuren gaat veel beter, koelt het kunststof ook meteen.

Je schuurt gewoon eerst de doffe ruwe laag kunststof weg en daarna de koperpoets op een poets-schijf en polijsten maar.

Niet te lang op 1 plek blijven polijsten, kunststof kan te warm worden en daardoor ook zacht.

Kan bijna niet fout gaan, als je er maar de tijd voor neemt en niet teveel kracht op het kunststof uitoefend als je met een polijstmachine aan de slag gaat.

Heb 't ook vele malen met mijn leerlingen gedaan bij een werkstuk van plexiglas.

Gebruik dan ook wel eens fijne commandant pasta.

Thanks voor de tip Raymond.

Ik heb PlastX van Meguiars om te polijsten

Ben alleen nog opzoek naar een polijst kop die je op je accumachine kan zetten, want die grote ( 125mm ) die ik nu heb is een beetje te lomp voor een losse koplamp !

Enig idee , ze zijn van 3M ( opeldealer zei me alleen via internet te vinden, maar daar wordt ik niet veel wijzer van, ondanks dat ik toch erg bedreven ben met Ebay.MP etc... )

Graag gedaan.

De meeste polijstpads zijn 75 mm in diameter en worden gebruikt op luchtslijpers en die heb je van van 3M en ook andere merken.

Wat ik heb gedaan is een steunschijf van een haakse poetsmachine kleiner gemaakt en de poets-schijf die daar dan op komt ook aangepast naar 80 mm.

Een haakse slijper/poetsmachine werkt bij mij toch nog altijd het prettigst, boormachine heeft een verkeerde stand voor polijstwerk bij kunststof (vind ik).

Kijk anders nog ff bij de gamma, karwei, praxis of je een poets-schijf kan vinden.

Het is niet de ideaalste plek om voor een schijf te gaan kijken, maar hebben er vaak wel iets bruikbaars tussen zitten.

Je kan ook zelf een poets-schijf maken van een paar stukken pluisvrije zachte stof.

Rond knippen en dan een rand omzomen met een koord er doorheen om aan te trekken.

Daaronder eerst nog een paar dezelfde stukken stof om te voorkomen dat het fout gaat als de schijf te snel slijt.

Niet te veel toeren maken en ook niet te lang op dezelfde plek blijven poetsen. Kunststof kan slecht tegen wrijvingswarmte.

De doorgestikte lappen polijst-schijven die op je boormachine

kunnen, zijn niet geschikt om je lampenglas te polijsten, omdat je een te klein polijst-oppervlak hebt en

daardoor het kunststof niet vloeiend kan polijsten.

Je hebt dan grote kans dat je golven in je lampenglas veroorzaakt en dat ziet er dan niet meer uit.

Wat een lang l . l verhaal he?

Succes

okeej, nou thanks.... heb net zo'n lappenschijnf gekocht ... die kan dus meteen weer terug !!

Maareh.... waar haal je schuurpapier met korrel 2000 iod. Ben heel Almere afgeweest en hoger dan 1200 kom ik niet !! :wtf

oh nou de autolakken boer hier in roosendaal verkoopt tot 3000 hoor (misschien nog wel meer :hmmz)

kijk anders even bij Leko in bruinisse (webshop) die verkoopt ook die meguiars velletjes WP schuurpapier.

Maar zat die PastX bij jou in dat headlight repair setje van meguiars of had je die los gekocht?

okeej, nou thanks.... heb net zo'n lappenschijnf gekocht ... die kan dus meteen weer terug !!

Maareh.... waar haal je schuurpapier met korrel 2000 iod. Ben heel Almere afgeweest en hoger dan 1200 kom ik niet !! :wtf

Je kan het wel proberen, maar zo'n lappenschijf wordt vaak gebruikt om metalen te polijsten en is voor bv een velgrand uitermate geschikt.

Je moet het vergelijken met het machinaal poetsen van je auto, doe je niet met een lappenschijf.

Het is sowieso altijd wel handig om in huis te hebben, zo'n lappenschijf.

Ik zelf heb een doos vol met die dingen, heb ze ooit ook eens zelf gemaakt van oude postzakken voor de grove bewerking van aluminium.

Een goede autolakkenwinkel of verfgroothandel heeft minimaal korrel 2000 en da's prima.

Als je 1500 kan krijgen moet je gewoon 2 natte vellen tegen elkaar houden en lichte schuurbewegingen maken, heb je ook 2000.

origineel gepost door sw_reijnders

oh nou de autolakken boer hier in roosendaal verkoopt tot 3000 hoor (misschien nog wel meer :hmmz)

kijk anders even bij Leko in bruinisse (webshop) die verkoopt ook die meguiars velletjes WP schuurpapier.

Maar zat die PastX bij jou in dat headlight repair setje van meguiars of had je die los gekocht?

PlastX had ik los gekocht !

commandant, tandpasta, koperpoets etc (heb vanalles al voorbij zien komen) daar kun je idd dofheid en oppervlakkige krassen wegpoetsen.

heb je er diepe krassen op staan, zul je echt moeten schuren met WP schuurpapier.

@ Kampendiek

wat maakt Commandant eenvoudiger dan bv Past X? ;)

dat is allebei een Polish en Past X kun je zelfs (semi)machinaal poetsen.

kan ook :angel

zal er in het vervolg op letten.

moet het spul nog kopen :D

wil zo'n Headlight Repair setje kopen en daar zittie ook in.

HeadlightKit_Mockb.png

HeadlightKit-group.jpg

headlight-action.jpg

origineel gepost door Kampendiek

Heren, het kan veeeeeeeeeeeeeel eenvoudiger, gewoon met commandant. Even poetsen, maar ze worden als nieuw!

Klopt, moet je wel nr. 4 en 5 gebruiken.

Standaard acrylpoets is nog altijd brasso koperpoets.

Heb zelf alle commandant versie's staan,tubes chroompoets,

rvs poets en een stuk of 10 verschillende polijst staven.

Laatste gebruik je in combi met een lappenschijf.

Met de hand polijsten is ook wel te doen hoor, kun jen met dit weer

het overtollige zweet als schuurwater gebruiken:P

origineel gepost door sw_reijnders

kan ook :angel

zal er in het vervolg op letten.

moet het spul nog kopen :D

wil zo'n Headlight Repair setje kopen en daar zittie ook in.

HeadlightKit_Mockb.png

HeadlightKit-group.jpg

headlight-action.jpg

Mooi setje, maar wat kost dat nou?

Terug
Naar boven