• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Domi,s Vectra B2 1.6 16V Sport EdII.

dat zijn hele mooie liter prijzen is dat bij jouw in Friesland?

haha jij had ze alle 5 mee moeten nemen had je daar kwantum korting gehad en hier had je ze goed kunnen verkopen :D

We zijn weer thuis dusssssssssssssssss Vectra heeft zich goed gehouden met de Astra motor in het vooronder ;) Het verbruik was ook netjes. Met beladen auto hebben we 851km gereden op totaal 64liter benzine, dus een verbruik van 1op13.2 Erg netjes vind ikzelf :thumb En olie verbruik???? tja, helemaal niks :thumb :thumb

Maar nu, :D

Tijd voor foto,s :thumb :D :D :D

Bij deze dus mijn hagelnieuwe (ergens uit een oud Opel dealer magazijn) Irmscher vectra B dakspoiler.

Oja, men mag het gerust weten, Voor dit nieuwe irmscher spoilertje heb ik slechts €40,- betaald !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De persoon waar ik het vandaan heb , die heeft ook nog 4 hagelnieuwe in doos 16" vectra B2 sport velgen edition2 . Ik mocht ze voor €150 hebben.

Ze komen ook uit het oude magazijn ;) Misschien dat iemand wat leuks ziet in 1 van zijn adv.

http://www.2dehands.be/listuser/1591094/?p=all&locale=all" onclick="window.open(this.href);return false;

Heel mooi. :thumb

En inderdaad in Belgie taken scheelt gemiddeld 20 a 22 cent per liter. Heb afgelopen weekend nog getankd voor €1,52 Euro95 Bij een Esso tankstation.

Vandaag even een spuiter geregeld. Wat een verschil hier in de buurt zeg :shock: De ene wil €215ex en een ander doet het voor €75ex.

Dan is de keus snel gemaakt :D

Volgende week breng ik de auto heen met het spoilertje.

Jup. Volgende week dus even naar de spuiter.

Gister bij de Opel dealer in Heerenveen even nieuwe achterremmerij besteld. Schijven en blokken. alles mooi origineel Opel.

Die van de vectra zijn wel aan vervanging toe. Morgenochtend liggen ze klaar in het magazijn.

Dus smiddags weer wat te doen :thumb

De voorste remmerij is 7000km geleden al gedaan, ook met origineel opel onderdelen :thumb

Zojuist even onderdeeltjes gehaald bij Opel dealer Siton Heerenveen. Ook gelijk maar even nieuwe lucht en interieurfilter. :thumb

Ziet er netjes uit, zijn zo te zien niet gecoat. Ik zou ze even inspuiten met zinkspray, krijg je geen roest. Ziet het er na een jaar nog strak uit.

zinkspray kun je de hele schijf mee inspuiten, waar je remt rem je het eraf.

Voorste schijven zijn wel gecoat. Die zijn nog mooi zwart.

Binnenkort trek ik toch alle velgen eraf om de binnenkant goed schoon te maken. Dan spuit ik de achter schijven ook even.

Vandaag de remmerij even opgefrist. Voor en achter het oppervlakkige roest van de klauwen gehaald. Toen alles in zinkspray en daarna een paar lagen matzwart.

Ook de achterste schijven zo behandeld.

Bij de voorste schijven was het niet nodig. Die waren vanuit de verpakking al zwart gecoat.

Voor en achter is alles nu nieuw en origineel GM :thumb

Ook de velgen aan de binnenkant even goed schoongemaakt. Kon er nu toch mooi bij.

Even een klein overzicht van wat ik aan de remmerij heb gedaan.

Voorzijde,

Achterzijde,

En alles netjes in zinkspray en matzwart,

Thanks, ben wel tevreden zo. Eind dit jaar de velgen een opknapbeurt. Doe ik even als het staal in de koude dagen eronder zit.

Inmiddels ook complete electr ramen voor achterkant kunnen scoren. Alles zit erbij, van schakelaars tot kabelboompje en de mechanisme,s en motoren.

Binnenkort weer wat te doen :thumb :thumb

Terug
Naar boven