• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Draadlengte standaard wielbout vectra b 2.5 v6

sander2.5v6

Post vaak
Goedenavond vrinden van het goede leven!

Aangezien het fris buiten is heb ik geen motivatie om een wielbout er uit te draaien maar weet iemand de draadlengte van een wielbout uit zijn hoofd?

M12, 1,5 en dan de draadlengte nog. Ik ben aan het kijken voor setje slotbouten dus vandaar! ;)

Toch maar ff naar buiten gegaan, brrr!!

22mm is draadlengte! Ff opgemeten, kan ook wel een bout van 25 in zonder dat die in de handrem aanloopt toch?

Had vandaag slotbouten gekocht tweedehands voor 17,50 van 25mm! Kon ik niet versukkelen, nu blijkt dat het niet past. De bouten gingen wel goed in de achternaven maar niet in de voornaaf, daarvoor waren ze 2mm te lang. Ik heb ze zelf alle 4 naar precies 22mm draadlenge geslepen en alles mooi afgewerkt. Ze passen nu perfect!

Weer wat geleerd vandaag :thumb

Mja, voelde niet goed om verder te gaan. Had ook al wd40 in het gaatje gespoten en de bout er in uit in uit gedraait (wilde niet verder). Maar zit nu ook goed in ieder geval.

wou zeggen...

Ja ik heb originele Slotbouten (Irmscher, die zijn exact de originele lengte..

willem

@Sander: Bedankt voor dit topic. Herinnerde me er even aan dat ik nog slotbouten moest halen.

Toevallig vandaag even naar de bandenboer geweest voor 2 nieuwe bandjes, en toen meteen gevraagd naar slotbouten. Hij had ze gelukkig, maar ik wist zonder dit topic geen maten.

Nu heb ik dus nette M12x1,5 23mm. Zal ongetwijfeld passen :D

Terug
Naar boven