Vanmorgen is mijn Omega B2 op 1 (mijns inziens onzinnig) puntje afgekeurd: als de wagen met de wielen los van de grond staat op een hefbrug (met van die blokken onder de dorpels) dan zakt de driehoekige draagarm van de vooras uiteraard naar beneden aan de fuseekant. In deze stand komt de draagarm bij het achterste montagepunt net met de rand tegen de metalen bevestigingskom in de vooras. Volgens de APK-monteur is het niet toegestaan dat er mataalcontact is tussen draagarm en vooras. Is dit werkelijk zo????
Als de wagen gewoon op zijn wielen staat, kantelt die draagarm weer omhoog en is er geen metaalcontact. Ik maak toch geen sprongen met alle wielen los van de grond of zo. Wat is dit voor iets onzinnigs?
Wie weet of de monteur echt gelijk heeft of de regels verkeerd interpreteert. Ik kan me er 100% wat bij voorstellen dat het niet mag als de wagen op de wielen rust, maar ook bij een vrijhangend wiel?
Andrew
Als de wagen gewoon op zijn wielen staat, kantelt die draagarm weer omhoog en is er geen metaalcontact. Ik maak toch geen sprongen met alle wielen los van de grond of zo. Wat is dit voor iets onzinnigs?
Wie weet of de monteur echt gelijk heeft of de regels verkeerd interpreteert. Ik kan me er 100% wat bij voorstellen dat het niet mag als de wagen op de wielen rust, maar ook bij een vrijhangend wiel?
Andrew