• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

draagarm

hoi luitjes

heb sinds een paar dagen rechtsvoor een beetje roffelend geluid en word op slecht wegdek wat erger

duid dit op een slechte draagarm en hoe kun je dit het makkelijkst controleren

m.v g mart

hoi heren bedankt voor jullie reacties,als het morgen een beetje weer is zet ik hem even op de krik en wat de wegligging betreft valt het best mee gaat fijn rechtdoor trekt niet naar links of rechts,maar heb wel een beetje het gevoel dat die wat meer zwabbert.

gr mart

vanmorgen de krik eronder gehad schijnt dat een van de rubbers van de draagarm slecht is namelijk het staande rubber(lager)

kun je deze makkelijk vernieuwen of kun je beter een nieuwe draagarm kopen,het betreft het draagarmlager voor

b.v.d mart

Die zijn te vervangen maar is een hels karwei.

Of je beter een nieuwe draagarm kunt kopen ligt aan de tijd de zin en het geld wat je wilt spenderen.

Gr Jack

dan denk ik dat het een nieuwe draagarm word dan weet ik zeker dat alledrie de punten goed zijn.

maar is er ook veel verschil in de kwaliteit met imitatie

heb gen zin om achter een jaar weer alles te vervangen

ja ik vervang wel de draagarm rubbers zelf de 2 rubbers kosten bij elkaar nog geen €40 bruto en dan kan ik er best even voor klooien uit en in bouwen moet je toch en de draagarmen zijn zo stevig dat ze zelf niet zo maar slecht zijn .

via www.hbase.nl kost een draagarm kompleet 140€ dat is met de 2 rubbers en de fusee gemonteerd prijs is ex btw ..

ik vind met me korting er af kosten de rubbers me nog net €25 dat ik daar wel even voor kan klussen .

maar dat is mijn idee en heb er de spullen voor .

in jou geval zou ik via winparts of de hbase site een bestellen .

zijn via ebay nog goed koper niet doen dus .

bert

Terug
Naar boven