• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

draden van mijn knipperlichten voor ???

ahrend

Post vaak
Ik was straks op zoek naar de draden die van en naar mijn knipperlichten voor lopen ,alleen heb ik geen idee waar ze zitten.

Die heb ik nodig om US standlicht aan te kunnen sluiten,dus wie o wie ??

Volgens de beschrijving moet ik de ene kant van de module aansluiten tussen de plusdraad van mijn knipperlicht en een andere draad van de module op de plus van mijn standlicht.

bruin is de min altijd bij opel, dus zal die andere op je knipperlicht en stadlicht wel de plus zijn.

heb je geen multimeter dat je het even meet?

Erwin

bruin is de min altijd bij opel, dus zal die andere op je knipperlicht en stadlicht wel de plus zijn.

heb je geen multimeter dat je het even meet?

Erwin

even de stekker van de koplamp los halen, knipperlicht aanzetten, dan kan je met een multimeter meten tegenover massa welke de pulserende plus van je knipperlicht is.

even de stekker van de koplamp los halen, knipperlicht aanzetten, dan kan je met een multimeter meten tegenover massa welke de pulserende plus van je knipperlicht is.

Inderdaad bruin was min:thumbup en ik (als electriek-leek:sleeping )had geen idee dat in die brede stekker de bedrading van alle verlichting samen zaten,mijn buurman van een paar deuren verder is electrieker en die heeft ff voor me gemeten welke draadjes ik moest hebben:thumbup,daarna is het appeltje /eitje.

En SUPER resultaat:wors vind ik tenminste.

Voto's volgen

Inderdaad bruin was min:thumbup en ik (als electriek-leek:sleeping )had geen idee dat in die brede stekker de bedrading van alle verlichting samen zaten,mijn buurman van een paar deuren verder is electrieker en die heeft ff voor me gemeten welke draadjes ik moest hebben:thumbup,daarna is het appeltje /eitje.

En SUPER resultaat:wors vind ik tenminste.

Voto's volgen

Terug
Naar boven