• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Drie keer niet door APK heen door rempercentage achter

Inmiddels zijn er inderdaad al behoorlijk wat tips binnen. Begin met wat warhamstr zegt. Dus (ergens waar je de mogelijkheid hebt, bijv. een industrieterrein) hard achteruit en vol op de rem. Even naar de garage rijden en vragen om de testbank op te rijden.

Mocht je dan nog steeds veel verschil hebben, remtrommels links en rechts verwisselen, zoals louwe 16 klepper zegt. Hierna weet je meteen of het aan de trommels ligt. Er zijn namelijk 3 opties:

1. Geen verandering, dus probleem zit hem niet in de remtrommels.

2. Remverschil is omgekeerd. De kant die eerst minder hard remde, remt nu juist het hardst, en andersom. Probleem zit hem dan in de remtrommels. Dan kun je de trommels gaan schuren van binnen, of overwegen nieuwe trommels aan te schaffen.

3. Je hebt mazzel en beide remmen werken nu even hard. Dan zat het verschil ook in de remtrommels, maar omdat ze de andere kant op draaien, worden ze samen opnieuw "ingewerkt".

Mocht dat dus allemaal niet baten, kun je doen wat al in punt 2 hierboven stond, dus schuren of nieuwe trommels overwegen. Maar voordat je hieraan begint eerst bovenstaande proberen.

Succes :thumb

@warhamstr wrote:Flink hard achteruit rijden en de rem vloeren... al gedaan?

Net fftjes maar ik vraag mij af of dat de oplossing is

Morgen een APK bij een garage die een kennis van mij adviseerde, ik ben benieuwd!

4de APK bij een garage in Haarlem

Geen woord gerept en zo is ie ook probleemloos door de keuring gedaan.

Ik kon er niet bij blijven, dus heb de keuring niet gezien....

Tja, wat is er bij die derde keuring gebeurd???

Het probleem met remtrommels achter is vaak dat ze te weinig mee remmen, of dat ze niet goed afgesteld zijn.

En op een platenbank zal de voorkant induiken waardoor de kracht achter ook weer afneemt. Heel lastig met kleine autotjes...

Ook zul je altijd zien dat als je de trommels los gehad hebt, en de boel schoongemaakt hebt en opgeschuurt en gedaan hebt....je altijd MINDER remkracht hebt als voorheen.

Daarom ga ik daarna altijd een rondje rijden, even wat met de handrem afremmen (niet slippen of iets...gewoon normaal)

Dat de boel gewoon even kan zetten. Meestal is het dan goed.

@Rude wrote:@warhamstr wrote:Flink hard achteruit rijden en de rem vloeren... al gedaan?

Net fftjes maar ik vraag mij af of dat de oplossing is

Morgen een APK bij een garage die een kennis van mij adviseerde, ik ben benieuwd!

@Rude wrote:4de APK bij een garage in Haarlem

Geen woord gerept en zo is ie ook probleemloos door de keuring gedaan.

Ik kon er niet bij blijven, dus heb de keuring niet gezien....

Tja, wat is er bij die derde keuring gebeurd???

I rest my case...

Terug
Naar boven