• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dringend hulp nodig :(

dannyhtek

Post weinig
Hey,

Ik wilde de oranje verlichting van mijn tellerhuis vervangen met blauw.

Helaas zit er een kabel aan vast waardoor ik tellerhuis niet los krijg.

Nu ben ik alles terug het monteren maar zit vast bij de stuurkap, zodra de behuizing van het tellerhuis erop zit, past de stuurkap niet meer. En zodra ik de stuurkap erop heb krijg ik de behuizing van het tellerhuis niet erop.

Nu heb ik twee vraagjes:

- is er alsnog een manier om de oranje verlichting te vevangen met blauwe?

- hoe krijg ik alles weer gemonteerd en welke volgorde is dan van toepassing. (eerst stuurkap, dan behuizing van tellerhuis. Of omgekeerd)

Bvd!

Kabel kun je los halen. Geloof dat je m los kunt draaien, is je tellerkabel. Dan kun je ook direct even kijken wat er de boel blokkeert.

Kabel kun je los halen. Geloof dat je m los kunt draaien, is je tellerkabel. Dan kun je ook direct even kijken wat er de boel blokkeert.

dankje heb de behuizing & stuurkap erop gekregen met veel gepruts..

daarnaast heb ik het dashboard losgehaald maar kreeg het kapje niet eraf meh :(

Zat me vandaag niet echt mee, morgen na 't werk maar een nieuwe poging wagen.

dankje heb de behuizing & stuurkap erop gekregen met veel gepruts..

daarnaast heb ik het dashboard losgehaald maar kreeg het kapje niet eraf meh :(

Zat me vandaag niet echt mee, morgen na 't werk maar een nieuwe poging wagen.

Jawel die heb ik ook gevolgd maar ik kwam niet verder dan deze stap:

"kleine tip : het paneel zit vast met een shuif-klik systeem ik denk op ongeveer 5 plaatsen als je langs de zijkant kijkt zie je alles ongeveer zitten."

Kon geen schuif ontdekken toenet :(

Jawel die heb ik ook gevolgd maar ik kwam niet verder dan deze stap:

"kleine tip : het paneel zit vast met een shuif-klik systeem ik denk op ongeveer 5 plaatsen als je langs de zijkant kijkt zie je alles ongeveer zitten."

Kon geen schuif ontdekken toenet :(

je tellerhuis zit vast met die kabel, die je los krijgt door op het ijzeren palletje te drukken met een beetje behendigheid.

de kachelbehuizing heb ik alleen een stukje naar voren moeten trekken, daarna met je hand erachter gaan voelen waar de ledjes zitten en op die manier langs achter vervangen, was binnen 5 minuten klaar

je tellerhuis zit vast met die kabel, die je los krijgt door op het ijzeren palletje te drukken met een beetje behendigheid.

de kachelbehuizing heb ik alleen een stukje naar voren moeten trekken, daarna met je hand erachter gaan voelen waar de ledjes zitten en op die manier langs achter vervangen, was binnen 5 minuten klaar

Ah chill ga ik morgen nieuwe poging wagen!

En die kachelhuis, heb je geen klemmen moeten losmaken?

De bruine en de grijze zijn gemakkelijk, ik kon er gewoon achter kijken maar zag geen ledjes zitten :/

Moet sowieso morgen op het werk die T5 fittingen kopen, heb enkel die osram dingen XD

Handig als je bij Heuts Automaterialen werkt, lang leven de korting :D

Ah chill ga ik morgen nieuwe poging wagen!

En die kachelhuis, heb je geen klemmen moeten losmaken?

De bruine en de grijze zijn gemakkelijk, ik kon er gewoon achter kijken maar zag geen ledjes zitten :/

Moet sowieso morgen op het werk die T5 fittingen kopen, heb enkel die osram dingen XD

Handig als je bij Heuts Automaterialen werkt, lang leven de korting :D

haha klemmetjes had ik gewoon laten zitten, gewoon langs boven gaan voelen, je weet waar ze ongeveer zitten dan trek je ze er gewoon uit en stop je de nieuwe erin. veel makkelijker als de tutorial waar je alles in los moet maken. tellerhuis moet je wel ff voorzichtig mee zijn dat je je kabel niet kapot trekt

haha klemmetjes had ik gewoon laten zitten, gewoon langs boven gaan voelen, je weet waar ze ongeveer zitten dan trek je ze er gewoon uit en stop je de nieuwe erin. veel makkelijker als de tutorial waar je alles in los moet maken. tellerhuis moet je wel ff voorzichtig mee zijn dat je je kabel niet kapot trekt

Van boven voelen? Bij mij zitten die 2 kachels erboven, kan dus enkel van de zijkanten..

Maargoed, die ledjes kan je dus gewoon met je blote vingers eruit trekken?

Bij de tellerhuis heb ik maar 1 dikke kabel lopen, morgen even kijken op welk ding ik moet duwen.

Zal wel weer moeten vechten om de behuizing van de tellerhuis & de stuurkap er goed op te krijgen tho :(

Van boven voelen? Bij mij zitten die 2 kachels erboven, kan dus enkel van de zijkanten..

Bij de tellerhuis heb ik maar 1 dikke kabel lopen, morgen even kijken op welk ding ik moet duwen.

Zal wel weer moeten vechten om de behuizing van de tellerhuis & de stuurkap er goed op te krijgen tho :(

Hey,

Welke T5 lampjes zijn er nodig voor de belichting van je kachelhuis? Ik had namelijk de keuze uit 3mm en nog een andere, maar die van 3mm leek meer op de foto's van steve10 dan die andere. Echter, leken de 3mm mij te klein..

Hey,

Welke T5 lampjes zijn er nodig voor de belichting van je kachelhuis? Ik had namelijk de keuze uit 3mm en nog een andere, maar die van 3mm leek meer op de foto's van steve10 dan die andere. Echter, leken de 3mm mij te klein..

@dannyhtek wrote:Van boven voelen? Bij mij zitten die 2 kachels erboven, kan dus enkel van de zijkanten..

wel eerst dat hele geval eruit halen, schroefjes achter je kachelroosters los maken enzo en dan een stuk naar voren trekken, maar die bruine en witte klem kon ik gewoon laten zitten.

bij je tellerhuis gewoon ff je hand erachter en voelen aan die kabel, aan de onderkant van die kabel zit een iets wat je in kan drukken dan klikt tie los. je moet idd weer ff vechten om de kappen terug te krijgen bij mij heb ik ze alle kanten op gebogen dat ze net niet braken haha :angel

om je PB over de ledjes te beantwoorden, hierbij een stukje uit de mail die ik van steve kreeg op mijn vraag welke ik nodig had:

5x osram fitting met led gemonteerd = 20,- 3x T5 fitting met led

> gemonteerd = 12,-

osram fittingen voor de tellerhuis en TID, T5 fittingen voor de kachels, gewoon hem een mailtje sturen en vragen welke maten het precies waren.

Met vriendelijke groet

Terug
Naar boven