• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dringend hulp nodig :(

@dannyhtek wrote:Van boven voelen? Bij mij zitten die 2 kachels erboven, kan dus enkel van de zijkanten..

Maargoed, die ledjes kan je dus gewoon met je blote vingers eruit trekken?

Bij de tellerhuis heb ik maar 1 dikke kabel lopen, morgen even kijken op welk ding ik moet duwen.

Zal wel weer moeten vechten om de behuizing van de tellerhuis & de stuurkap er goed op te krijgen tho :(

wel eerst dat hele geval eruit halen, schroefjes achter je kachelroosters los maken enzo en dan een stuk naar voren trekken, maar die bruine en witte klem kon ik gewoon laten zitten.

bij je tellerhuis gewoon ff je hand erachter en voelen aan die kabel, aan de onderkant van die kabel zit een iets wat je in kan drukken dan klikt tie los. je moet idd weer ff vechten om de kappen terug te krijgen bij mij heb ik ze alle kanten op gebogen dat ze net niet braken haha :angel

om je PB over de ledjes te beantwoorden, hierbij een stukje uit de mail die ik van steve kreeg op mijn vraag welke ik nodig had:

5x osram fitting met led gemonteerd = 20,- 3x T5 fitting met led

> gemonteerd = 12,-

osram fittingen voor de tellerhuis en TID, T5 fittingen voor de kachels, gewoon hem een mailtje sturen en vragen welke maten het precies waren.

Met vriendelijke groet

Ik heb hem even gemailt, bedankt in ieder geval hehe.

Maar zoals je al eerder aan gaf, jij hebt de lampen dus via de achterkant eruit gehaald right..

Hoe heb je dan die lampen van 't kachelhuis eruit gekregen?

Zoals je kunt zien op de onderstaande foto van steve, zie je dat de lampen aan de voorkant zitten:

corsab_inbouw19.jpg

Vervolgens heeft ie een foto waar hij de "kap" er vanaf heeft gehaald, maar hoe dit moet is en blijft een raadsel

Met de kap erop

corsab_inbouw16.jpg

Zonder de kap

corsab_inbouw19.jpg

Ik heb hem even gemailt, bedankt in ieder geval hehe.

Maar zoals je al eerder aan gaf, jij hebt de lampen dus via de achterkant eruit gehaald right..

Hoe heb je dan die lampen van 't kachelhuis eruit gekregen?

Zoals je kunt zien op de onderstaande foto van steve, zie je dat de lampen aan de voorkant zitten:

corsab_inbouw19.jpg

Vervolgens heeft ie een foto waar hij de "kap" er vanaf heeft gehaald, maar hoe dit moet is en blijft een raadsel

Met de kap erop

corsab_inbouw16.jpg

Zonder de kap

corsab_inbouw19.jpg

die kap heb ik laten zitten, zat zo onhandig vast gemaakt dat ik bang was om die dingetjes te breken. heb dus dat geval een stukje naar voren getrokken en kon langs achter de lampjes eruit halen.

denk dat je langs voor alleen het lampje eruit haal en de nieuwe erin, en op mijn manier had ik geloof ik het hele fittingkje die ik er op dezelfde manier (met blauw lampje) weer terug in kon zetten langs achter.

was bij mij trouwens in een tigra, maar is precies hetzelfde

die kap heb ik laten zitten, zat zo onhandig vast gemaakt dat ik bang was om die dingetjes te breken. heb dus dat geval een stukje naar voren getrokken en kon langs achter de lampjes eruit halen.

denk dat je langs voor alleen het lampje eruit haal en de nieuwe erin, en op mijn manier had ik geloof ik het hele fittingkje die ik er op dezelfde manier (met blauw lampje) weer terug in kon zetten langs achter.

was bij mij trouwens in een tigra, maar is precies hetzelfde

Ah oke dan heb ik er wellicht gisteren langs gekeken, zag namelijk wel de twee torx'jes zitten :/

Indien ik de lampjes niet op jouw manier kan vervangen, zal ik wellicht de torx'jes los moeten halen.

Alhoewel ik er vooralsnog geen "schroevendraaier" voor heb :/

Hoe dan ook, zodra ik antwoord heb van steve zal ik de lampjes halen en een nieuwe poging wagen.

Morgen komt poging 2 wat betreft de verlichting van het tellerhuis.

Bedankt voor je duidelijke antwoord, maakt alles 'n stuk eenvoudiger!

Ah oke dan heb ik er wellicht gisteren langs gekeken, zag namelijk wel de twee torx'jes zitten :/

Indien ik de lampjes niet op jouw manier kan vervangen, zal ik wellicht de torx'jes los moeten halen.

Alhoewel ik er vooralsnog geen "schroevendraaier" voor heb :/

Hoe dan ook, zodra ik antwoord heb van steve zal ik de lampjes halen en een nieuwe poging wagen.

Morgen komt poging 2 wat betreft de verlichting van het tellerhuis.

Bedankt voor je duidelijke antwoord, maakt alles 'n stuk eenvoudiger!

ik heb geen torxjes gezien toen :P

weet niet waar je vandaan komt? kan het evt wel voor je doen als je toevallig in de buurt woont.

ik heb geen torxjes gezien toen :P

weet niet waar je vandaan komt? kan het evt wel voor je doen als je toevallig in de buurt woont.

Heb tellerhuis los maar er zitten geen groene fittingen.. :/

Check: http://t.co/0OUD3Rh" onclick="window.open(this.href);return false; - ik vermoed dat de 3 dikke de lampen zijn maar deze heb ik niet hier :/

Iemand enig idee welke de lampen precies zijn? Wil oranje vervangen met blauw.

Heb tellerhuis los maar er zitten geen groene fittingen.. :/

Check: http://t.co/0OUD3Rh" onclick="window.open(this.href);return false; - ik vermoed dat de 3 dikke de lampen zijn maar deze heb ik niet hier :/

Iemand enig idee welke de lampen precies zijn? Wil oranje vervangen met blauw.

Terug
Naar boven