• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

druklager vervangen moet dan ook het vliegwiel vervangen

hallo

mijn druklager is stuk en moet vervangen worden

dus de koppeling ook meteen vervangen

moet je het vliegwiel dan ook vervangen

alvast bedankt

is een opel signum 19cdti 150 pk

@Haasje17 wrote:Hoezo het vliegwiel vervangen? Waarom zou je dat dan doen? Die breekt echt niet af hoor?

Het is niet zo maar een vliegwiel maar een Dual massa vliegwiel.

planetary_DMF_SACHS.jpg

Het afbreken is niet het probleem. Deze vliegwielen krijgen na een x-aantal kilometers speling. Doe je hier niks aan dan draaien ze op een gegeven moment stuk !

Dus... bij deze motor geld: Koppeling vervangen , dan ook meteen het vliegwiel !

@Dietrich Concept wrote:duidelijk heb al even op ebay gekeken dat scheeld nog al wat kwa materiaal

Op ebay.co.uk betaal je +/- 500 euro voor een Sachs/Luk setje.

Bij de dealer zo'n 1600 euro ! ( zonder montage ! )

Dus het kan geen kwaad om te shoppen !

@speaker wrote:

Het is niet zo maar een vliegwiel maar een Dual massa vliegwiel.

planetary_DMF_SACHS.jpg

Het afbreken is niet het probleem. Deze vliegwielen krijgen na een x-aantal kilometers speling. Doe je hier niks aan dan draaien ze op een gegeven moment stuk !

Dus... bij deze motor geld: Koppeling vervangen , dan ook meteen het vliegwiel !

Waarvoor zo'n high-tech vliegwiel ? Heeft het dezelfde functie (beperken van trillingen) als balans-assen bij motorfietsen ?

@Dietrich Concept wrote:@speaker wrote:Bijvoorbeeld: http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-..._Vehicles_CarParts_SM&hash=item45ffe04523" onclick="window.open(this.href);return false;

ik heb de 150 pk versie die staat hier niet tussen en kan hem zo ook niet vinden

heb je nog een linkie peter

en er zit toch ook verschil in luk en sachs toch

heb ik tenminsten ergens gelezen

alvast weer bedankt

Daar is hij speciaal voor. Er staat Z19DTH , dat is de 150pk versie.

Het vliegwiel is altijd van Sachs. En er wordt steeds verteld dat er een Sachs of een Luk koppeling in kan zitten , maar ik ben nog niet eerder tegen gekomen dat er een Sachs in zat. Tot nu toe alleen maar Luk gezien . En dat is deze set !!

@ZafirArt wrote:

Waarvoor zo'n high-tech vliegwiel ? Heeft het dezelfde functie (beperken van trillingen) als balans-assen bij motorfietsen ?

Klopt idd. Hij vangt de grootste trillingen op !

@speaker wrote:@Dietrich Concept wrote:@speaker wrote:Bijvoorbeeld: http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-..._Vehicles_CarParts_SM&hash=item45ffe04523" onclick="window.open(this.href);return false;

ik heb de 150 pk versie die staat hier niet tussen en kan hem zo ook niet vinden

heb je nog een linkie peter

en er zit toch ook verschil in luk en sachs toch

heb ik tenminsten ergens gelezen

alvast weer bedankt

Daar is hij speciaal voor. Er staat Z19DTH , dat is de 150pk versie.

Het vliegwiel is altijd van Sachs. En er wordt steeds verteld dat er een Sachs of een Luk koppeling in kan zitten , maar ik ben nog niet eerder tegen gekomen dat er een Sachs in zat. Tot nu toe alleen maar Luk gezien . En dat is deze set !!

ok omdat er onder stond kwa gegevens dat deze voor de 100 en de 120 pk zijn

stond geen 150 bij vandaar

maar dat is dus allemaal gelijk neem ik aan

jij hebt ook de 150 pk toch

heb al even gemaild hij moest het motornummer weten

dus heb ik dat ook even doorgegeven dan zal het wel goedkomen

alle andere links zijn ook welkom

zoek ook nog een set voor een astra z19dt namelijk

Terug
Naar boven