• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

DTM astra Xtreme

ff oftopic

Maar hoezo zou het niet kunnen dan?

Want als je kijkt naar die omgebouwde kadett Rieger Gto's enzo..

Worden ook een stuk breder.

ik weet niet hoeveel die astra breder wordt..

keesjanvanzanten , een motorswap naar V6??

Bedenk wel, als je zo'n look hebt, moet je het ook waarmaken vind ik...

Calibra DTM had ook een V6, dus weer een extra link ;)

keesjanvanzanten , een motorswap naar V6??

Bedenk wel, als je zo'n look hebt, moet je het ook waarmaken vind ik...

Calibra DTM had ook een V6, dus weer een extra link ;)

Die V8 op kenteken krijgen wordt geen optie. tenzij Opel en GM meewerken.

Ook zal het buizenframe moeten worden voorzien van een keurmerk door een erkend lasser.

Er zal een nieuwe typegoedkeuring moeten komen, en of die afgegeven wordt is een groot vraagteken.

Maar dit wordt dan niet geschikt voor straatgebruik helaas.

De auto moet voldoen aan de APK eisen, zoals minimale wagenhoogte, geen scherpe uitstekende delen enz....

En wat te denken van de milieu-eisen?

Denk dat zoiets op het kenteken komt met bouwjaar 2011??

Ga je nooit redden met de milieu-eisen.

Die V8 op kenteken krijgen wordt geen optie. tenzij Opel en GM meewerken.

Ook zal het buizenframe moeten worden voorzien van een keurmerk door een erkend lasser.

Er zal een nieuwe typegoedkeuring moeten komen, en of die afgegeven wordt is een groot vraagteken.

Maar dit wordt dan niet geschikt voor straatgebruik helaas.

De auto moet voldoen aan de APK eisen, zoals minimale wagenhoogte, geen scherpe uitstekende delen enz....

En wat te denken van de milieu-eisen?

Denk dat zoiets op het kenteken komt met bouwjaar 2011??

Ga je nooit redden met de milieu-eisen.

Ja een kenteken zal wel een moeilijk verhaal worden maar ik denk dat het wel te doen is wat hoe komen deze auto anders aan een goedgekeurd kenteken?:

Foto-4NLIQNAM.jpg

Foto-EPXMYDA7.jpg

Foto-GOJEH7TF.jpg

die manta b heeft ook een v8 en een kenteken.

maar het kenteken nog even terzijde, ik hoop dat iemand nog detail foto's of constructie tekeningen heeft.

of foto's van de voor en achter as

de maat van de remschijven heb ik al verandert wat ik geloof niet dat 400mm schijven in een 20'' wiel past en ik denk ook niet dat de achterschijven even groot zijn als die van voor.

Ja een kenteken zal wel een moeilijk verhaal worden maar ik denk dat het wel te doen is wat hoe komen deze auto anders aan een goedgekeurd kenteken?:

Foto-4NLIQNAM.jpg

Foto-EPXMYDA7.jpg

Foto-GOJEH7TF.jpg

die manta b heeft ook een v8 en een kenteken.

maar het kenteken nog even terzijde, ik hoop dat iemand nog detail foto's of constructie tekeningen heeft.

of foto's van de voor en achter as

de maat van de remschijven heb ik al verandert wat ik geloof niet dat 400mm schijven in een 20'' wiel past en ik denk ook niet dat de achterschijven even groot zijn als die van voor.

In andere landen mag veel meer.

En daar hebben ze een motorswap gedaan met de originele carrosserie.

Hoeft dus geen nieuwe botsproef gedaan te worden.

Dit is een ander verhaal dan de OPC Extreme.

In andere landen mag veel meer.

En daar hebben ze een motorswap gedaan met de originele carrosserie.

Hoeft dus geen nieuwe botsproef gedaan te worden.

Dit is een ander verhaal dan de OPC Extreme.

daarom zou een 1 op 1 replica nooit echt gaan lukken. maar je zou hem wel een eind na kunnen bouwen als je een coupe als basis hebt met de northstar v8,X trac versnellingbak,Sachs vering en de Blast it uitbouwset. wat je dan niet hebt is dat de motor achter de vooras ligt.

Wel bedank voor de link naar die blauwe astra v8. ik heb er al veel iedeeen van op gedaan en ik denk dat de xtreme replica wel zoiets kan gaan worden.

daarom zou een 1 op 1 replica nooit echt gaan lukken. maar je zou hem wel een eind na kunnen bouwen als je een coupe als basis hebt met de northstar v8,X trac versnellingbak,Sachs vering en de Blast it uitbouwset. wat je dan niet hebt is dat de motor achter de vooras ligt.

Wel bedank voor de link naar die blauwe astra v8. ik heb er al veel iedeeen van op gedaan en ik denk dat de xtreme replica wel zoiets kan gaan worden.

@louwe 16 klepper wrote:@waltwalt500 wrote:en waarom zou je zoiets dan niet op kenteken kunnen krijgen?

staat toch al uitgelegd

als je even leest ;) :sleeping

alles is mogelijk ;)

enkel hangt overal een prijskaartje aan

maak je zo,n ding zelf na

dan wordt het nooit een opel

en moet je zelf alle keuringen betalen voor een type goedkeur

dan moet je dus al een auto aanleveren die alle botsproefen moet doorstaan

deze auto gaat dus verloren

dus moet je er al 2 bouwen ;)

dan is het goedkoper een originele te kopen

als je die al kunt vinden ;)

je zegt dat het niet mogelijk is.....en dan zeg je opeens dat alles mogelijk is :???:

beetje verwarrend niet?

Maar met geld kom je een heel eind en is alles te koop..misschien niet voor de normale mens hier onder ons..maar er zullen zeker mensen zijn met een lading geld die zoiets op kenteken kunnen krijgen

@louwe 16 klepper wrote:@waltwalt500 wrote:en waarom zou je zoiets dan niet op kenteken kunnen krijgen?

staat toch al uitgelegd

als je even leest ;) :sleeping

alles is mogelijk ;)

enkel hangt overal een prijskaartje aan

maak je zo,n ding zelf na

dan wordt het nooit een opel

en moet je zelf alle keuringen betalen voor een type goedkeur

dan moet je dus al een auto aanleveren die alle botsproefen moet doorstaan

deze auto gaat dus verloren

dus moet je er al 2 bouwen ;)

dan is het goedkoper een originele te kopen

als je die al kunt vinden ;)

je zegt dat het niet mogelijk is.....en dan zeg je opeens dat alles mogelijk is :???:

beetje verwarrend niet?

Maar met geld kom je een heel eind en is alles te koop..misschien niet voor de normale mens hier onder ons..maar er zullen zeker mensen zijn met een lading geld die zoiets op kenteken kunnen krijgen

nou zo verwarrend is dat toch niet. ik bedoel dat je niet de auto percies na kunt bouwen omdat dat gewoon veel te ingewikkeld en te duur is. maar je kunt er wel 1 bouwen die er veel op lijkt met een astra coupe als basis. stel je voor dat die blauwe astra coupe (die op de eerste pagina) een northstar v8 had ipv een monaro en een de uitbouwset van Blast it. dan heb je er 1 die eral een heel eind op lijkt maar niet 1 op 1 het zelfde is snappie ;)

Terug
Naar boven