• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dubbel din in Astra H

Er zijn kleine apparaatjes in de handel(bijvoorbeeld conrad) waar je de ipod op aan kan sluiten, in de cigaretten aansteker kan doen en die dat signaal op de radio fm band weer uitzenden, dan hoef je niks te solderen.

Mark

www.astratuningclub.nl

Zie dit topic viewtopic.php?f=5&t=150441 patrick :thumb[/quote]

Thanks, alleen is het voor mij helaas niet zo 'makkelijk'

Ben de 'gelukkige' eigenaar van een CD30 zonder MP3 ondersteuning :swear

Vandaar mijn vraag wat de beste opties zijn om de boel te vervangen :thumb

@opel-mark wrote:Er zijn kleine apparaatjes in de handel(bijvoorbeeld conrad) waar je de ipod op aan kan sluiten, in de cigaretten aansteker kan doen en die dat signaal op de radio fm band weer uitzenden, dan hoef je niks te solderen.

Mark

http://www.astratuningclub.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Thanks, dat heb ik geprobeerd maar blijft een drama (ruis e.d.).

Fatsoenlijke AUX ingang heeft echt mn voorkeur (of via Bluetooth). Daarom vrees ik dat er weinig anders op zit dan de boel eruit te gooien.

Een CD70 zal in mijn geval ook weinig nut hebben omdat mijn Astra geen Climate Control heeft en dus mn scherm niet goed is voor Navi.

Tevens ben ik bang dat de totale kosten bij de Opel hiervoor even duur zou zijn als een anders systeem met Bluetooth en Navi.. Alleen dan kom ik weer bij die stuurbediening (= interface kabel nodig e.d.).....

Maar goed... tips zijn welkom :)

Ben benieuwd hoe anderen dit opgelost hebben...

Er zijn kleine apparaatjes in de handel(bijvoorbeeld conrad) waar je de ipod op aan kan sluiten, in de cigaretten aansteker kan doen en die dat signaal op de radio fm band weer uitzenden, dan hoef je niks te solderen.

Mark

www.astratuningclub.nl

Wij hebben ook een tweeregelig scherm, dara heb je niks aan voor navi en van wat ik hoor is de cd70navi nogal storingsgevoelig/gaan vaak kapot.

Er zijn andere aanbieders die een radio maken die in dezelfde opening passen, helaas van degene die ik zag zat er geen anti diefstal beveiliging op dus dta valt af.

Wat je wel kan doen is ene beugel kopen die de dubbeldin omzet naar enkel din met vakje eronder, dan kun je iedere gewone autoradio gebruiken, ik heb enkel geen idee of je stuurbediening dan nog werkt.

Mark

www.astratuningclub.nl

@opel-mark wrote:Er zijn kleine apparaatjes in de handel(bijvoorbeeld conrad) waar je de ipod op aan kan sluiten, in de cigaretten aansteker kan doen en die dat signaal op de radio fm band weer uitzenden, dan hoef je niks te solderen.

Mark

http://www.astratuningclub.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Thanks, dat heb ik geprobeerd maar blijft een drama (ruis e.d.).

Fatsoenlijke AUX ingang heeft echt mn voorkeur (of via Bluetooth). Daarom vrees ik dat er weinig anders op zit dan de boel eruit te gooien.

Een CD70 zal in mijn geval ook weinig nut hebben omdat mijn Astra geen Climate Control heeft en dus mn scherm niet goed is voor Navi.

Tevens ben ik bang dat de totale kosten bij de Opel hiervoor even duur zou zijn als een anders systeem met Bluetooth en Navi.. Alleen dan kom ik weer bij die stuurbediening (= interface kabel nodig e.d.).....

Maar goed... tips zijn welkom :)

Ben benieuwd hoe anderen dit opgelost hebben...

@ekst wrote:Zie dit topic viewtopic.php?f=5&t=150441 patrick :thumb

Vandaar mijn vraag wat de beste opties zijn om de boel te vervangen :thumb[/quote]

op de cd30 werkt dit zelfde trucje, in de chips zit niet al teveel verschil en de speaker aansluitingen hebben ze allemaal het zelfde.

Wij hebben ook een tweeregelig scherm, dara heb je niks aan voor navi en van wat ik hoor is de cd70navi nogal storingsgevoelig/gaan vaak kapot.

Er zijn andere aanbieders die een radio maken die in dezelfde opening passen, helaas van degene die ik zag zat er geen anti diefstal beveiliging op dus dta valt af.

Wat je wel kan doen is ene beugel kopen die de dubbeldin omzet naar enkel din met vakje eronder, dan kun je iedere gewone autoradio gebruiken, ik heb enkel geen idee of je stuurbediening dan nog werkt.

Mark

www.astratuningclub.nl

@ekst wrote:Zie dit topic viewtopic.php?f=5&t=150441 patrick :thumb

Vandaar mijn vraag wat de beste opties zijn om de boel te vervangen :thumb[/quote]

op de cd30 werkt dit zelfde trucje, in de chips zit niet al teveel verschil en de speaker aansluitingen hebben ze allemaal het zelfde.

Terug
Naar boven