• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dubbele Carburateurs op een 2.0E

Tb"s koop je voor 240 per stuk, zelfde model als webers, dus te plaatsen op weberaspruitstukken.

Gasklepmechanisme, wideband lamda en toerentalsensor er op. Icm een vr. Prg ecu. Die zou je 2e hands kunnen kopen.

Het is even wat werk met bedrading aanleggen maar dan heb je wel een betrouwbaar systeem.

2ehands webers zijn lastig, spul is vaak oud en duur om weer netjes te maken. En nieuw kosten ze ook al 4 tot 500....dus als je zo gaat rekenen kun je beter over op tb's....

Ik schaf volgend jaar een set aan, eerst even wat handel verkopen voordat ik alles ga aanschaffen

Mja Webers klinken wel geweldig :wors met een beetje geluk krijg je nog klappen uit de uitlaat ook, hoop ik.

klinkt allemaal nog een beetje als chinees in de oren voor mij, moet me er veel in verdiepen dus wat heb ik allemaal nodig? waar moet ik op letten? en hoeveel vermogenwinst levert het ongeveer op?

Een c20xe erin hangen is goedkoper en moderner ( alleen als je in belgie woont niet te doen ivm omkeuren )

Setje throttlebody"s

Spruitstuk

Vrij programeerbare ecu ( alleen brandstof ecu )

Kabelboom

Afstellen

Ben je rond de 1250-1500 kwijt

Tja meeste is zo gewend

Maar kwa verbruik doet 16v het netjes in een manta

Zelf heb ik liever cih maar das persoonlijke voorkeur

Terug
Naar boven