• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

dubbele einddemper 1.8

[rquote=1855843&tid=140947&author=CAlberts]Ik zit hier ook aan te denken voor mn sedan. Ik heb helemaal geen verstand van autotechniek, dus misschien is dit een hele domme vraag, maar waar splits de pijp zich en hoe loopt hij dan verder? Splits 'ie vlak voor de einddemper? Is er wel ruimte onder de auto om naar de andere kant te gaan? En daar zijn ook al ophangpunten voor een einddemper? Een hitteschild ontbreekt alleen dan, toch?[/rquote]

Hallo,

Ja hij splits voor de einddemper, en er is ruimte om naar de andere kant te gaan.

Ophangpunten zitten er ook al, en je bent nog twee hitteschilden nodig.

MAAR omdat je een Sedan hebt, ben je ook nog een andere bumper (GTS) nodig, dit voor de uitsparingen;)

Groetjes, Joche

[rquote=1855785&tid=140947&author=Opelkees]en zo ziet dat er nu uit::D

nu druk bezig mn halfleer in te bouwen:)[/rquote]

Hallo,

Ziet er netjes uit:thumbup

Groetjes, Joche

[rquote=1855785&tid=140947&author=Opelkees]en zo ziet dat er nu uit::D

nu druk bezig mn halfleer in te bouwen:)[/rquote]

Hallo,

Ziet er netjes uit:thumbup

Groetjes, Joche

[rquote=1855911&tid=140947&author=CAlberts]Uiteraard, dat was ook de bedoeling! Maar hoezo wordt hier gesproken over een middendemper dan?[/rquote]

Hallo,

Omdat daar het T-stuk aan vast zit, de einddempers zijn losse dempers.

Groetjes, Joche

[rquote=1855911&tid=140947&author=CAlberts]Uiteraard, dat was ook de bedoeling! Maar hoezo wordt hier gesproken over een middendemper dan?[/rquote]

Hallo,

Omdat daar het T-stuk aan vast zit, de einddempers zijn losse dempers.

Groetjes, Joche

klopt ik had een middendemper van een 2.2 die heeft ook nog een iets andere diameter als van een 1.8

dus heb ik hem netjes met een verloop vastgemaakt aan de voorpijp:D

klopt ik had een middendemper van een 2.2 die heeft ook nog een iets andere diameter als van een 1.8

dus heb ik hem netjes met een verloop vastgemaakt aan de voorpijp:D

[rquote=1856164&tid=140947&author=Henk042]Ziet er prachtig uit. Wou dat dat ook kon met een B.[/rquote]

Dit is met een B ook zeker mogelijk:angel

[rquote=1856164&tid=140947&author=Henk042]Ziet er prachtig uit. Wou dat dat ook kon met een B.[/rquote]

Dit is met een B ook zeker mogelijk:angel

Hallo allemaal.

kees was jij ook niet bezig om je radio te gaan vervangen??, mocht het zo zijn heb ik wel interesse in de originele, bij mij is alle verlichting uit, er zit een storing en ik kan deze niet meer oplosen,

grtjes arius

Terug
Naar boven