• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dubbele remschijven vooraan?

Ow....okay. Ik ben er nog nooit één tegengekomen en de specificatielijst van de Autoweek bijvoorbeeld kent 'm ook alleen met 1.8 en groter. Ik was er (samen met wat collega's en vrienden) compleet van overtuigd dat de 1.6 Coupé niet bestond.

Sorry, zal je topic verder niet spammen ;)

Mijn blok is inderdaad de originele, maar hij komt wel van België. :D

En je mag gerust verder "spammen" hoor. Zo'n dingen vind ik wel interessant hoewel ik

weinig kennis heb van auto's. 50% van wat er op dit forum gezegd wordt klinkt als chinees voor mij,

maar ik leer bij :D :D .

Groetjes.

Mijn blok is inderdaad de originele, maar hij komt wel van België. :D

En je mag gerust verder "spammen" hoor. Zo'n dingen vind ik wel interessant hoewel ik

weinig kennis heb van auto's. 50% van wat er op dit forum gezegd wordt klinkt als chinees voor mij,

maar ik leer bij :D :D .

Groetjes.

Nou, als je het interessant vind, kun je bijvoorbeeld een keer je chassisnummer natrekken. Moet even die website opzoeken, weet 'm niet uit m'n hoofd.

Ik ben bezig met het opstellen van een lijst met specificaties en dergelijke van mijn Coupé. Zal die binnenkort posten, wie weet vind je zelf ook nog leuke weetjes.

Nou, als je het interessant vind, kun je bijvoorbeeld een keer je chassisnummer natrekken. Moet even die website opzoeken, weet 'm niet uit m'n hoofd.

Ik ben bezig met het opstellen van een lijst met specificaties en dergelijke van mijn Coupé. Zal die binnenkort posten, wie weet vind je zelf ook nog leuke weetjes.

Dat lijkt me inderdaad wel leuk. Als je die website vindt mag je hem altijd even doorsturen :D .

Wat kan je zoal vinden aan informatie adhv een chassisnummer en die website?

Groetjes.

Dat lijkt me inderdaad wel leuk. Als je die website vindt mag je hem altijd even doorsturen :D .

Wat kan je zoal vinden aan informatie adhv een chassisnummer en die website?

Groetjes.

Bouwjaar (bij mij 2000, maar de auto is pas in 2001 op kenteken gezet), plaats waar de auto gebouwd is (maar dat is hetzelfde als bij mij, zie onderschrift), als hoeveelste je wagen is geproduceerd dat jaar door Bertone (bij mij wijkt dat af van het plaatje dat naast het motorkapslot zit).

Doordat ik erachter kwam dat m'n auto al in 2000 gebouwd is, snap ik nu ook dat een aantal dingen op mijn auto niet werken (zoals je sleutel in het slot naar rechts houden om de ramen te laten sluiten, dat kan bij latere jaren wel en dan kun je 'm ook zo aanpassen dat je ramen dichtgaan als je de auto met de sleutel op afstandsbediening op slot doet).

Bouwjaar (bij mij 2000, maar de auto is pas in 2001 op kenteken gezet), plaats waar de auto gebouwd is (maar dat is hetzelfde als bij mij, zie onderschrift), als hoeveelste je wagen is geproduceerd dat jaar door Bertone (bij mij wijkt dat af van het plaatje dat naast het motorkapslot zit).

Doordat ik erachter kwam dat m'n auto al in 2000 gebouwd is, snap ik nu ook dat een aantal dingen op mijn auto niet werken (zoals je sleutel in het slot naar rechts houden om de ramen te laten sluiten, dat kan bij latere jaren wel en dan kun je 'm ook zo aanpassen dat je ramen dichtgaan als je de auto met de sleutel op afstandsbediening op slot doet).

Mijn coupe zou vermoed ik een van de laatst gebouwde zijn.

Teminste als de gegevens die ik nu heb niet afwijken zoals bij jouw het geval was.

De productie van de coupe (cabrio niet bijgerekend) is in 2004 gestopt vond ik op internet.

En mijn bouwjaar zou oktober 2004 zijn.

Mijn ramen sluiten inderdaad als ik de sleutel in het slot naar rechts houd.

Ik heb het topic hier op het forum ook gelezen ivm de ramen sluiten door de wagen

met de afstandbediening op slot te doen. Maar er bleken nogal wat "problemen" op te duiken

na 1-2 dagen.

Groetjes.

Mijn coupe zou vermoed ik een van de laatst gebouwde zijn.

Teminste als de gegevens die ik nu heb niet afwijken zoals bij jouw het geval was.

De productie van de coupe (cabrio niet bijgerekend) is in 2004 gestopt vond ik op internet.

En mijn bouwjaar zou oktober 2004 zijn.

Mijn ramen sluiten inderdaad als ik de sleutel in het slot naar rechts houd.

Ik heb het topic hier op het forum ook gelezen ivm de ramen sluiten door de wagen

met de afstandbediening op slot te doen. Maar er bleken nogal wat "problemen" op te duiken

na 1-2 dagen.

Groetjes.

Is je kenteken van oktober 2004? Of echt gebouwd in oktober 2004?

Want de maand van de productie weet ik van mijn wagen niet, dus als je me kunt vertellen hoe ik daar achter kan komen?

Is je kenteken van oktober 2004? Of echt gebouwd in oktober 2004?

Want de maand van de productie weet ik van mijn wagen niet, dus als je me kunt vertellen hoe ik daar achter kan komen?

Start anders even een nieuw topic en stuur me ff een pm met de link ervan? Dan spammen we je remmen-topic niet verder en kan ik je nog een hoop vertellen.

Start anders even een nieuw topic en stuur me ff een pm met de link ervan? Dan spammen we je remmen-topic niet verder en kan ik je nog een hoop vertellen.

Doe ik, op dit topic kan trouwens een slotje ik heb de informatie die ik nodig had :D

Dank jullie allen!

Groetjes.

Doe ik, op dit topic kan trouwens een slotje ik heb de informatie die ik nodig had :D

Dank jullie allen!

Groetjes.

Je hebt toch nog geen antwoord op je vraag over het ontluchten? Ik heb m'n remmen nog niet hoeven vervangen, dus ik kan je er niet mee helpen.

Volgens mij hoeft het niet, omdat je je remvloeistofsysteem niet onderbreekt of laat leeglopen o.id., maar dat weet ik niet zeker.

Je hebt toch nog geen antwoord op je vraag over het ontluchten? Ik heb m'n remmen nog niet hoeven vervangen, dus ik kan je er niet mee helpen.

Volgens mij hoeft het niet, omdat je je remvloeistofsysteem niet onderbreekt of laat leeglopen o.id., maar dat weet ik niet zeker.

Neen, maar ik ga het toch niet zelf doen denk ik.

Voor het moment heb ik er niet genoeg verstand van om aan iets essentieel als remmen

zelf te "prutsen". Want dat is wat het wordt als ik eraan begin :P

Maar als iemand een mooie how-to heeft mag de link hier alsnog gepost worden.

Ik zal er zelf ook eens goed op googlen, dan krijg ik een beter beeld van hoe zoiets moet :thumb .

Groetjes.

Terug
Naar boven