• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

dubbele weber 40dcoe op 1.9 cih

Ik heb een manta a waar ik dagelijks mee rijd, die is standaard, maar zou hem graag wat pittiger maken. Ik heb nog een setje dubbele weber 40dcoe liggen om op de wagen te plaatsen, mijn vraag is nu heeft dit een groot verschil in vermogen en verbruik?

Wat kan ik nog doen aan de motor om hem wat pittiger te maken zonder de motor uit te halen? andere nokkenas? of culasse wat laten vlakken?

origineel gepost door andyc

of culasse wat laten vlakken?

De watte ?

Heet een cilinderkop zo in Belgie?

Die Webers zullen wel wat helpen, als je ze goed afstelt / af laat stellen.

Maar als je het combineert met een snelle nokkenas en een dikkere uitlaat haal je er echt meer vermogen uit.

Meer erin, betere doorstroming en meer eruit.

Evt. kan je dan ook de kop laten vlakken en laten flowen, grotere kleppen erin, etc, etc......

Het is maar net hoeveel geld je er aan uit wil geven.

Maar één ding goed voor mekaar maken (bijv. die Webers) levert meer op dan meerdere dingen halfbakken en goedkoop doen.

Het geluid van dubbele Webers is zoooo mooi :wub

Ja in belgie heet dit ook een culasse (cilinderkop), afgeleid van het frans.

Het is een 1.9S motor die erin ligt.

Weet iemand prijs voor een goede snelle nokkenas, dikkere uitlaat en wat het kost om een ciliderkop te vlakken en flowen? Heeft er soms iemand nog een inlaatspruitstuk te koop voor een dubbele weber?

Als je een getrag 240 5 bak op de 1.9 plaatst veranderd dit iets aan het rijgedrag?

origineel gepost door andyc

Als je een getrag 240 5 bak op de 1.9 plaatst veranderd dit iets aan het rijgedrag?

Bakverhoudingen zijn hetzelfde (versnelling 1t/m4), je hebt er gewoon een extra versnelling bij (overdrive)

4 bakje trekt stuk feller op!

ik ga op mijn 20E dubbele webers zetten 40-ers,met kelkjes,en op 214 snokas dit zou mits goed afgestelt zo rond de 135 pk moeten kunnen leveren.

normaal spruistuk spaghetti helpt geen zak,(ja klote geluid)

verder wel groep a

Terug
Naar boven