• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Duitse hardrijders gered door de rechter

egje

Post weleens wat
door rechter

bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/8...rechter__.html

HERFORD - Een Duitse rechter spreekt sinds kort alle te hard rijdende automobilisten vrij omdat de flitspalen langs de snelwegen volgens hem een inbreuk zijn op de privacy van de automobilisten.

Kantonrechter Helmut Knöner (62) heeft tot nu toe al 42 snelheidsovertreders zonder geldboetes zijn gerechtszaal uit laten lopen. De vrijgesproken hardrijders werden allemaal gefilmd of gefotografeerd door flitscamera’s van de Duitse wegenpolitie, wat volgens Knöner privacyschending is.

Privacy

“Verkeerscontroles zijn je reinste oplichterij”, meent de rechter. “Er bestaat geen wet die zegt wanneer, waar en door wie de metingen worden opgeslagen en verwerkt en dat schendt de privacy van de bestuurders.”

“Ik ben van mening dat de overheid en de politie hun zakken vullen met de controles, in plaats dat ze handelen om het verkeer veiliger te maken”, zegt de rechter in de Duitse krant Bild.

Terroristen

Het fotograferen van hardrijders staat echter wel degelijk in het Duitse wetboek vermeldt, maar deze regel klopt niet, meent Knöner.

“Ook zonder medeweten van de betrokkenen, mogen buiten de woning beeldopnames gemaakt worden”, leest paragraaf 100 H, artikel 1 van het Duitse wetboek van strafvordering.

“De betreffende paragraaf ging oorspronkelijk over het identificeren van terroristen”, meent de rechter. “Hij is iets aangepast om te betrekken op verkeersovertreders en dat mag absoluut niet.” Kantonrechter Knöner is dan ook niet van plan te stoppen met het vrijspreken van geflitste automobilisten.

Gahahahaha jammer dar duitse jurisprudentie niet op nederlandse wetgeving van toepassing is:vertag

Held:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors

Gahahahaha jammer dar duitse jurisprudentie niet op nederlandse wetgeving van toepassing is:vertag

Held:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors

Wow.... Eigenlijk ben ik een beetje sprakeloos....

Die man snapt het eindelijk! :wors

Iets wat hier in Nederland al jaren wordt geroepen, wordt nu door (welleswaar een Duitse) rechter uitgesproken!

A.s. weekend ga ik toevallig een weekendje naar Duitsland. Misschien maar eens uitproberen.... Hahaha! Nee, ik ga geen risico nemen met een kleine op de achterbank.

Wow.... Eigenlijk ben ik een beetje sprakeloos....

Die man snapt het eindelijk! :wors

Iets wat hier in Nederland al jaren wordt geroepen, wordt nu door (welleswaar een Duitse) rechter uitgesproken!

A.s. weekend ga ik toevallig een weekendje naar Duitsland. Misschien maar eens uitproberen.... Hahaha! Nee, ik ga geen risico nemen met een kleine op de achterbank.

Terug
Naar boven