• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dumpvalve monteren

zon schroef erin draaien heeft toch gewoon het zelfde effect als een moertje in je interne dumpvalve stoppen?

alleen wat makkelijker als de turbo al op je blok zit

ja dat zoiezo, maar vind het alsnog een beetje tricky.. ik zie dan liever zon forge afdopplaat erop gaan bij mezelf, ookal vind ik het niet echt erg om met 2 valves te rijden.. dan kan ik nog een beetje klieren met het afblazen :P

Zo'n afdekplaat is idd misschien mooier maar het geklopt om het te monteren heb ik geen zin in. Hoezo spelen met afblazen dan?

Wil straks nog wel met open filter gaan rijden met een afdekplaat/warmte schild.

nou ik kan nu beetje spelen met me gas pendaal hoe die afblaast omdat de interne recirculation valve er nog op zit, en een dumpvalve van forge

openluchtfilters willen het nog wel eens naar gaan doen heb ik van mensen gehoort.. denk dat je beter een CDTi airbox erop kan zetten met een K&N erin

dat zal dan komen omdat hij bij mij al opgetapt is door de vorige eigenaar.

zal dus heel moeilijk worden om dit te doen als je turbo op de motor zit :vertag

@GSI Racer wrote:

enige wat me opvalt is dat je eerst de interne klep van de turbo hoort, en dan pas de externe dumpvalve.

is dat normaal, of doe ik iets verkeerd?

Welke van de twee denk je dat het dan het beste doet?

Het klinkt inderdaad mooi zo'n externe, maar of het ook 'beter' is weet ik zo net nog niet.

Terug
Naar boven